+30 2811 11 7281
Σήμερα το ψηφιακό μάρκετινγκ των ξενοδοχείων είναι το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής στρατηγικής μιας σοβαρής εταιρείας για την πραγματοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων κρατήσεων. καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
Ωστόσο, στην ταχέως εξελισσόμενη εποχή της πληροφορίας, απαιτείται μια πιο συστηματική και ολοκληρωμένη προσπάθεια για την ανάπτυξη μιας ανταμείβοντας τη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ του ξενοδοχείου. Το ίδιο ισχύει και για βίλες, διαμερίσματα και B & B.
Και αν όλα αυτά δεν έχουν ενοχλήσει κάποιες επιχειρήσεις, επειδή βασίζονταν στα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, η πανδημία που διανύουμε, δυστυχώς, αποδεικνύει ότι χωρίς ουσιαστική διαδικτυακή παρουσία, οι κρατήσεις έχουν πιάσει πάτο.
Αυτό συνέβη στην Booking.com λόγω του COVID-19 μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Μια έξυπνη στρατηγική διαδικτυακής διανομής ξενοδοχειακών δωματίων, ειδικά όταν προέρχεται απευθείας από την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας και όχι από κανάλια τρίτων, θα έφερνε ούτως ή άλλως τις περισσότερες κρατήσεις, αλλά προς το παρόν μπορεί να είστε χαμένοι χωρίς αυτήν.
Τούτου λεχθέντος, παρακάτω θα βρείτε τις κύριες σχέδια μάρκετινγκ ξενοδοχείων και ιδέες για την αποτελεσματικότερη διαδικτυακή προώθηση της ξενοδοχειακής σας επιχείρησης, ώστε να έχετε περισσότερες κρατήσεις με λιγότερες προμήθειες.
Τι είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ ξενοδοχείων;
Επίσης γνωστό ως ψηφιακό μάρκετινγκ φιλοξενίας, είναι κάθε κίνηση που κάνουμε για να δημιουργήσουμε και, ακόμη πιο σημαντικό, να διατηρήσουμε μια διαδικτυακή παρουσία του ξενοδοχείου.
Τα πιο γνωστά μέσα που χρησιμοποιούνται είναι:
- Διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία (OTA)
- Διαφημίσεις σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Twitter, το Instagram και το TikTok.
- Διαφημίσεις Google
- Μηχανές μετα-αναζήτησης όπως το TripAdvisor και το Trivago
- SEO στις μηχανές αναζήτησης Google, Yahoo και άλλες μηχανές αναζήτησης
- Μάρκετινγκ περιεχομένου
Μπορεί να χρησιμοποιείτε ήδη κάποιες ή όλες από αυτές, αλλά πίσω από κάθε επιτυχημένο δικτυακό τόπο ξενοδοχείου, υπάρχει μια επιτυχημένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ, που συνδυάζει σωστά τοποθετημένες επενδύσεις που θα αποφέρουν κέρδος.
7 τρόποι με τους οποίους το ψηφιακό μάρκετινγκ ξενοδοχείων θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε περισσότερες επιχειρήσεις χωρίς προμήθειες
Δεν έχω τίποτα εναντίον των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων, αλλά μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι 23% των ταξιδιωτών αντιμετώπισαν πρόβλημα με την κράτηση δωματίου μέσω τρίτου μέρους.
Πριν στραφείτε σε αυτά, υπάρχουν τόσα άλλα σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για την επιχείρησή σας στον τομέα της φιλοξενίας χωρίς να σπαταλάτε χρήματα σε προμήθειες και χωρίς να θέτετε σε κίνδυνο τη φήμη σας.
- Όλα ξεκινούν με έναν άψογο ιστότοπο που υποστηρίζεται από τη σωστή μηχανή κρατήσεων, η οποία διαθέτει όλα όσα χρειάζεστε για να πείσετε τον επισκέπτη, αλλά και να αυτοματοποιήσετε όλες τις διαδικασίες.
- Το ξενοδοχειακό SEO είναι το πιο σημαντικό εργαλείο για να αυξήσετε τα κέρδη σας. Η σωστή εργασία θα ελαχιστοποιήσει την εξάρτηση από τους OTA καθώς και το κόστος διαφήμισης.
- Κανείς δεν μπορεί να αποφύγει εντελώς τη διαδικτυακή διαφήμιση, αλλά υπάρχουν τρόποι να την κάνετε με τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα και το χαμηλότερο κόστος τη σωστή στιγμή.
Αλλά ας ξεκινήσουμε από την αρχή.
1. Σχεδιασμός ιστοσελίδας ξενοδοχείου
Καλώς ή κακώς, πολλοί ταξιδιώτες χρησιμοποιούν μηχανές κρατήσεων για να βρουν τις καλύτερες προσφορές. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο ιστότοπος του ξενοδοχείου σας δεν πρέπει να είναι τέλειος.
Αν εξαιρέσετε τα χρήματα που χάνετε, μια προσφορά σε αυτά τα μηχανήματα δεν είναι αρκετή. Ρίχνοντας μια ματιά στο τελευταίες στατιστικές online ταξιδιωτικών κρατήσεων, οι περισσότεροι άνθρωποι θα αναζητήσουν και θα επισκεφθούν την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου για περισσότερες πληροφορίες.
Ο ενδιαφερόμενος, είτε πρόκειται για ταξίδι αναψυχής είτε για επαγγελματικό ταξίδι, θέλει να μάθει τα πάντα για εσάς και τον τόπο στον οποίο βρίσκεστε. Και εδώ ακριβώς συμβαίνει όλη η μαγεία.
Δείξτε στον πελάτη ποιοι πραγματικά είστε, τι έχει να κερδίσει επιλέγοντάς σας για τη διαμονή του, προσφέρετε ειδικά πακέτα ή μια ακόμη καλύτερη τιμή αν κλείσει δωμάτιο απευθείας σε εσάς. Οι δυνατότητες που προσφέρει ένα ελκυστική ιστοσελίδα ξενοδοχείου σχεδιασμού είναι απεριόριστες. Και είναι σίγουρα κάτι πολύ περισσότερο από ένα λογότυπο, μερικές φωτογραφίες και ένα κουμπί.
Φυσικά, το πρώτο μέλημα είναι να να δημιουργήσετε μια καταπληκτική, φιλόξενη και λειτουργική ιστοσελίδα ξενοδοχείου όπως και το ίδιο το ξενοδοχείο.
2. SEO ξενοδοχείων
Προηγουμένως ο πελάτης έμαθε για εσάς μέσω μιας μηχανής κρατήσεων, αλλά τι γίνεται αν απλά έψαχνε στο διαδίκτυο για ξενοδοχεία στην περιοχή σας; Θα ήσασταν σε μία από τις δύο πρώτες σελίδες της Google;
Ένας καλοσχεδιασμένος δικτυακός τόπος ξενοδοχείου είναι η ταυτότητα της μάρκας σας, μια εικονική πρόγευση της εμπειρίας που περιμένει τον πελάτη. Αλλά θα πρέπει να μπορεί να τη βρει χωρίς να γνωρίζει απαραίτητα το όνομα του ξενοδοχείου σας.
Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείτε να κάνετε είναι να υποτιμάτε τη δύναμη των Ξενοδοχείο SEO. Κατά τη γνώμη μου είναι η πιο σημαντική επένδυση, αφού θα φέρει συνεχή επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας μειώνοντας δραστικά το ποσό που ξοδεύετε για διαφήμιση για να πάρετε αυτές τις πολύτιμες κρατήσεις..
Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι το SEO αφορά μόνο τις λέξεις-κλειδιά και υπάρχουν αρκετοί που το συγχέουν με τις διαφημίσεις Google. Φυσικά, οι λέξεις-κλειδιά είναι η κορυφή του παγόβουνου, αλλά μαζί με αυτές υπάρχουν ειλικρινά εκατοντάδες λόγοι για τους οποίους η Google, η Yahoo, η Bing και κάθε μηχανή αναζήτησης θα σας προωθήσει στην πρώτη σελίδα και όχι τον ανταγωνιστή σας..
- On-site SEO
Οι λέξεις-κλειδιά είναι μόνο η αρχή και η σωστή επιλογή θα κάνει τη διαφορά, αλλά ο τρόπος με τον οποίο θα συνδυαστούν σε κάθε σελίδα, σε κάθε φωτογραφία, σε κάθε περιγραφή έχει συγκεκριμένες τεχνικές για να αποκτήσουν πραγματική αξία για τις μηχανές αναζήτησης. - SEO εκτός τοποθεσίας
Είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη Google όταν άλλες σελίδες αναφέρουν το ξενοδοχείο σας (όχι διαφημίσεις αλλά πραγματικές αναφορές). Αλλά αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν είναι η ζημιά που προκαλείται όταν αυτά τα εξωτερικά backlinks προέρχονται από ιστότοπους που είναι αναξιόπιστοι ή δεν έχουν καμία σχέση με τη θέση σας. - Τεχνικό SEO
Η Google έχει πολύ αυστηρές απαιτήσεις για τον διακομιστή σας, τον κατασκευαστή ιστοσελίδων που χρησιμοποιήθηκε για τον σχεδιασμό του δικτυακού τόπου του ξενοδοχείου, τη δομή της σελίδας σας, τα πρόσθετα, τον χρόνο φόρτωσης, φιλικότητα προς τα κινητά ... τα πάντα. Ακόμα και αν ένα από αυτά δεν πληροί τα πρότυπα τους, θα βλάψει σημαντικά την οργανική σας κίνηση. - Τοπικό SEO
Ένα ξενοδοχείο υποδέχεται εξ ορισμού επισκέπτες από άλλα μέρη της χώρας ή από το εξωτερικό. Με το "κανονικό" SEO μεγιστοποιείτε τις πιθανότητες να σας βρει ένας πελάτης στο διαδίκτυο όπου κι αν βρίσκεται. Δηλαδή, όταν κάποιος σχεδιάζει το ταξίδι του και τη διαμονή του. Το τοπικό SEO είναι μια ακόμη πιο εξελιγμένη τεχνική για την ενίσχυση της διαδικτυακής σας παρουσίας, όταν ο πελάτης βρίσκεται ήδη στην περιοχή σας και αναζητά κάποιο μέρος για να μείνει.
Αν δεν επενδύστε στους σωστούς επαγγελματίες για ένα σωστό SEO ξενοδοχείου, τότε είστε καταδικασμένοι να ξοδεύετε πάντα ένα σωρό χρήματα για διαδικτυακή διαφήμιση, διότι διαφορετικά απλά δεν υπάρχετε για τις μηχανές αναζήτησης.
3. Μάρκετινγκ περιεχομένου μέσω Hotel Blogging
Το ξενοδοχειακό blogging είναι ένα άλλο σημαντικό εργαλείο του ψηφιακού μάρκετινγκ του ξενοδοχείου για την αύξηση των κρατήσεων χωρίς διαφημίσεις.. Δημιουργώντας ένα blog για το ξενοδοχείο σας ή γράφοντας guest posts σε άλλα, έχετε τη μοναδική ευκαιρία να αιχμαλωτίσετε τη φαντασία του δυνητικού πελάτη, εμβαθύνοντας περισσότερο στη γύρω περιοχή του ξενοδοχείου και στις πρόσθετες υπηρεσίες που μπορείτε να παρέχετε.
Πολλοί άνθρωποι διαχωρίζουν το μάρκετινγκ περιεχομένου από το SEO του ξενοδοχείου.
Από τη μία πλευρά, η αξία του περιεχομένου είναι ζωτικής σημασίας για τον πελάτη προκειμένου να σας επιλέξει για να κλείσει ένα δωμάτιο και σίγουρα υπάρχει μια επιστήμη για να να σας εμπιστεύονται οι άνθρωποι μέσω του μάρκετινγκ περιεχομένου. Αλλά όπως ανέφερα στην προηγούμενη ενότητα, ταυτόχρονα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η Google αξιολογεί εντελώς διαφορετικά τις αναρτήσεις ακόμα και όταν αυτές πουλάνε σαν τρελές.
Με άλλα λόγια το ξενοδοχειακό blogging χρειάζεται το σωστό συνδυασμό τεχνικών μάρκετινγκ περιεχομένου και SEO για να το εκμεταλλευτείτε στο έπακρο. Εξάλλου, πώς μπορείτε να βγάλετε κέρδος από το μάρκετινγκ περιεχομένου αν κανείς δεν μπορεί να βρει και να διαβάσει τη δημοσίευσή σας.
4. Διαφημίσεις Google για τη βιομηχανία φιλοξενίας
Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία, BnBs, βίλες και διαμερίσματα επενδύουν στο Google Adwords, αλλά την ίδια στιγμή, πολλά επιλέγουν να μην ακολουθήσουν αυτή την τακτική.
Δεν ξέρω αν έχετε προσπαθήσει να δημιουργήσετε μια καμπάνια Google Ads. Η διαδικασία φαίνεται αρκετά απλή (πιστέψτε με, δεν είναι) και μέσα σε λίγα λεπτά μπορείτε να βρεθείτε στην πρώτη σελίδα για τις λέξεις-κλειδιά που έχετε επιλέξει.
Μετά από μία ή περισσότερες ημέρες αρχίζετε να συνειδητοποιείτε τι πραγματικά συμβαίνει.
- Επιλέξατε τις σωστές λέξεις-κλειδιά;
- Ανταμείβει η εκστρατεία;
- Απευθυνθήκατε στο σωστό κοινό;
- Υπάρχει η σωστή αναλογία μεταξύ του κόστους του Αdwords και των κρατήσεων δωματίων;
- Είναι ο δικτυακός τόπος του ξενοδοχείου σας κατάλληλα σχεδιασμένος για κάτι τέτοιο;
- Για πόσο καιρό πιστεύετε ότι πρέπει να διατηρήσετε την εκστρατεία ενεργή;
- Μήπως τελικά ξοδέψατε ένα σωρό χρήματα για το τίποτα;
Αυτές είναι μερικές μόνο από τις πρώτες σκέψεις κατά την πρώτη επαφή με το Google Adwords. Με άλλα λόγια, αξίζει τον κόπο;
Η απάντηση είναι ένα μεγάλο ναι. Όσο απαραίτητο και αν είναι, το Hotel SEO δεν πρόκειται να κάνει θαύματα σε χρόνο μηδέν, ειδικά αν είστε μια νέα επιχείρηση, αφού κατά μέσο όρο χρειάζονται 6 έως 8 μήνες για να φανεί η διαφορά.
Το κενό μπορεί να καλυφθεί από τις διαφημίσεις της Google. Στην πραγματικότητα, ο σωστός συνδυασμός του SEO με τη διαφήμιση Pay Per Click είναι ο σωστός τρόπος για να προχωρήσετε. Αλλά όπως όλα τα άλλα, χρειάζεστε έναν τόνο εμπειρίας για να να δημιουργείτε και να διατηρείτε μια επιτυχημένη καμπάνια Google Ads.
Η προσωπική μου εμπειρία έχει δείξει ότι αν το κάνετε σωστά, τότε μπορείτε να επενδύσετε στη "χρυσή" λέξη-κλειδί έως και 400% φθηνότερα από την τιμή που πληρώνουν οι ανταγωνιστές σας.
5. Social Media στο μάρκετινγκ ξενοδοχείων
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να συζητήσουμε πόσο σημαντικά είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινή μας ζωή.
Με το Facebook και το Instagram να παραμένουν στην κορυφή, το Twitter, το Pinterest και το TikTok να αποτελούν την τελευταία τάση, μια ισχυρή στρατηγική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια πιο χαλαρή σχέση με τους υπάρχοντες και τους δυνητικούς επισκέπτες, αλλά και να αναπτύξετε περαιτέρω το εμπορικό σήμα σας.
Αλλά αν θέλετε πραγματικά να επενδύσετε σε πληρωμένες διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η κατάσταση είναι εξίσου περίπλοκη με τις διαφημίσεις Google Ads και κάθε είδους διαφήμιση Pay Per Click.
Τα περισσότερα ιστολόγια ισχυρίζονται ότι είναι ο καλύτερος και ευκολότερος τρόπος για να στοχεύσετε σε ένα νεανικό κοινό, τους περίφημους millennials. Αυτό είναι παράλογο! Είμαστε στο 2020, όλοι μας περνάμε ένα τεράστιο κομμάτι της ημέρας μας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Το κέρδος μέσω της κοινωνικής διαφήμισης είναι ανάλογη με την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας που θα επιλεγεί και δεν θα κάνει σημαντική διαφορά αν δεν προωθηθεί στο σωστό κοινό, στη σωστή τιμή, τη σωστή στιγμή.
6. Μηχανές μετα-αναζήτησης ξενοδοχείων
Μια μηχανή μετα-αναζήτησης αντλεί αποτελέσματα από πολλές άλλες μηχανές αναζήτησης, παράγοντας τον δικό της κατάλογο συνδυασμένων αποτελεσμάτων.
Αυτό επιτρέπει στο χρήστη να βλέπει τη διαθεσιμότητα και τις τιμές των δωματίων από διαφορετικές πλατφόρμες σε έναν ενιαίο κατάλογο. Οι TripAdvisor, Trivago, Google Hotel Ads είναι οι πιο δημοφιλείς μηχανές μετα-αναζήτησης.
Ωστόσο, υπάρχει μια παγίδα. Ο δυνητικός πελάτης δεν μπορεί να κάνει κράτηση απευθείας στο ξενοδοχείο σας μέσω της μηχανής μετα-αναζήτησης. Αντ' αυτού, τον κατευθύνει στον ιστότοπό σας, σε έναν OTA ή σε άλλη πλατφόρμα και κάνει κράτηση του δωματίου από εκεί.
Με άλλα λόγια, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος του ξενοδοχείου σας και η μηχανή κρατήσεων που χρησιμοποιείτε είναι κατάλληλα σχεδιασμένοι για να ολοκληρώσουν την πώληση..
7. Σύστημα online κρατήσεων ξενοδοχείων
Για το τέλος άφησα τη μηχανή κρατήσεων ενός δικτυακού τόπου ξενοδοχείου. Αλλά τι σχέση έχει αυτό με το ψηφιακό μάρκετινγκ ξενοδοχείων;
Στην πραγματικότητα, η εφαρμογή που χρησιμοποιείτε για να εξασφαλίσετε online κρατήσεις είναι το σημείο στο οποίο θα καταλήξει ο πελάτης με οποιονδήποτε τρόπο και ουσιαστικά θα αποφασίσει αν αξίζει να κλείσει ένα δωμάτιο.
Για τον πελάτη, αρκεί να είναι πρακτικό, γρήγορο και να εμπνέει εμπιστοσύνη. Μια προβληματική εμπειρία χρήσης θα τον εκνευρίσει και πιθανότατα θα προχωρήσει στην επόμενη κατοικία που είχε στο μυαλό του.
Για τον ξενοδόχο, ωστόσο, μια ηλεκτρονική μηχανή κρατήσεων είναι κάτι πολύ περισσότερο:
- Προωθείται με μηχανές μετα-αναζήτησης
- Συνδέεται με τα Social Media
- Βελτιώνει την αποδοτικότητα του ξενοδοχείου
- Διαχειρίζεται αυτόματα τις κρατήσεις και τις πληρωμές
- Συλλέξτε πολύτιμα δεδομένα για τους επισκέπτες
Και αυτά είναι μόνο μερικά από τα πράγματα που προσφέρει πραγματικά μια εξαιρετική μηχανή κρατήσεων, καθιστώντας την περισσότερο από ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα της επιχείρησής σας.
Ακόμη και τα μικρότερα ξενοδοχεία δεν μπορούν πλέον να αγνοούν την ανάγκη για μια ηλεκτρονική μηχανή κρατήσεων αλλά σχεδόν όλοι τους απαιτούν προμήθεια για κάθε κράτηση μέχρι 20%. Υπάρχουν όμως εναλλακτικές λύσεις όπου μόνο πληρώνετε μία φορά για το λογισμικό, έχοντας τον πλήρη έλεγχο και όλα τα οφέλη που προσφέρει.