+30 2811 11 7281
Στο σύγχρονο ψηφιακό τοπίο, το σωστό Με το σωστό SEO (Search Engine Optimization) είναι ένας βασικός πυλώνας για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες για βελτιστοποίηση και την αύξηση της ορατότητας στα αποτελέσματα αναζητήσεων κυρίως της Google, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί 100% ότι το αποτέλεσμα θα μεταφραστεί σε αύξηση των leads και των πωλήσεων. Πώς λοιπόν μπορεί μια επιχείρηση να αντιμετωπίσει αυτήν την πρόκληση και να επιτύχει τους επιθυμητούς στόχους της;
Ας δούμε τι είναι τα leads και γιατί τα χρειαζόμαστε
Τα "leads" είναι δυνητικοί πελάτες που έχουν εκδηλώσει κάποιο ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης. Συνήθως, εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους παρέχοντας προσωπικά στοιχεία, όπως ονοματεπώνυμο, email, τηλέφωνο κλπ. συνήθως μέσω μιας φόρμας στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. Αυτή η πληροφορία επιτρέπει στην επιχείρηση να επικοινωνήσει με τους ενδιαφερόμενους και να εξετάσει την πιθανότητα συνεργασίας ή αγοράς των προϊόντων/υπηρεσιών της.
Τα leads είναι σημαντικό μέρος της διαδικασίας των πωλήσεων και του μάρκετινγκ μιας επιχείρησης, καθώς η επιτυχημένη μετατροπή τους σε πελάτες αυξάνει τα έσοδα της και ενισχύει την ανάπτυξή της.
Γιατί όμως έχετε χαμηλά leads και πωλήσεις;
Το φαινόμενο αυτό είναι πιο συχνό από ό,τι θα πίστευε κανείς. Οι επιχειρήσεις συχνά επενδύουν σημαντικούς πόρους στην βελτιστοποίηση του περιεχομένου τους για να βελτιώσουν την θέση τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, όμως αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να μετατρέψουν αυτήν την ορατότητα σε πραγματική αύξηση των εσόδων.
Εκτός από την τεχνική πλευρά του SEO, είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσουμε τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του κοινού-στόχου μας. Η δημιουργία ενός περιεχομένου που μπορεί να είναι ενδιαφέρον, εκπαιδευτικό ή/και χρήσιμο για τους ακολούθους σας, είναι στρατηγικά σημαντικό για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η ανθρώπινη σύνδεση μέσω του περιεχομένου μπορεί να αυξήσει την εμπιστοσύνη των πελατών, προάγοντας έτσι τις μετατροπές και τις πωλήσεις.
Τι μπορεί όμως να κάνετε λάθος και δεν βλέπετε αποτέλεσμα;
- Εστιάζετε μόνο στην ορατότητα
Συχνά οι επιχειρήσεις επικεντρώνονται τόσο πολύ στην αύξηση της ορατότητας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, που ξεχνούν να δημιουργήσουν περιεχόμενο που πραγματικά απευθύνεται στο κοινό-στόχο και το καλεί να λάβει δράση. - Έχετε περιεχόμενο κακής ποιότητας
Αν και το SEO είναι σημαντικό, η ποιότητα του περιεχομένου παραμένει ιδιαίτερα κρίσιμη. Εάν το περιεχόμενο σας δεν παρέχει αξία στους αναγνώστες ή δεν τους ενθαρρύνει να λάβουν δράση, το SEO μόνο του δεν θα οδηγήσει στα επιθυμητά αποτελέσματα. - Δεν έχετε επαρκή στρατηγική μετατροπών
Είναι σημαντικό να υπάρχει μια σαφής στρατηγική για τη μετατροπή των επισκεπτών σε leads και τελικά σε πωλήσεις. Χωρίς αυτήν την στρατηγική, η αυξημένη ορατότητα μπορεί να είναι ανεπαρκής.
Πώς όμως θα αντιμετωπίσετε αυτά τα ζητήματα και τι στρατηγική πρέπει να ακολουθήσετε;
- Πρέπει να εστιάσετε στον πελάτη
Πρέπει να αναλύσετε τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών σας και δημιουργήστε περιεχόμενο που να απευθύνεται σε αυτές τις ανάγκες. Αυτό θα ενθαρρύνει την δράση και την αλληλεπίδραση, γιατί ο πελάτης θα δει ότι μέσα από εσάς μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του. - Πρέπει να βελτιώσετε το περιεχόμενό σας
Οφείλετε να στοχεύσετε στην δημιουργία υψηλής ποιότητας και αξιόλογου περιεχομένου το οποίο να παρέχει λύσεις στα προβλήματα των πελατών και θα τους ενθαρρύνει να επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας ξανά και ξανά. - Πρέπει συνεχώς να κάνετε βελτιστοποίηση και ανάλυση
Τα δεδομένα που έχετε από τις αναλύσεις που κάνετε, είναι εκεί για να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την στρατηγική σας. Κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να το κάνετε συνέχεια. Αν αξιολογήσετε σωστά το περιεχόμενό σας, οι αλλαγές που θα κάνετε θα φέρουν τα σωστά αποτελέσματα.
Τέλος, εξετάστε πρακτικά παραδείγματα -case studies- που μπορεί να σας βοηθήσουν να ενισχύσετε την αξιοπιστία σας και την αφοσίωση του κοινού-στόχου σας. Η παρακολούθηση του ανταγωνισμού, μόνο καλύτερους μπορεί να σας κάνει, αν μάθετε να αναγνωρίζετε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας καλύτερα από εσάς.
Συμπερασματικά
Δεν αρκεί μια τεχνική εξειδίκευση στο SEO για να υπάρχει επιτυχία. Κυρίως χρειάζεται να κατανοήσετε το κοινό-στόχο σας και να το εξυπηρετείτε με ποιοτικό, χρήσιμο και συναρπαστικό περιεχόμενο. Όσο περισσότερο βελτιώνετε το περιεχόμενό σας, τόσο περισσότερο θα βλέπετε μπροστά σας μία μακροπρόθεσμη επιτυχία, καθώς και την αύξηση των μετατροπών και των πωλήσεών σας.
Σίγουρα, ένα στρατηγικά καλό SEO μπορεί να αυξήσει την ορατότητά σας στις μηχανές αναζήτησης, όμως αν δεν το συνδυάσετε με στρατηγική δημιουργία περιεχομένου που θα επικεντρώνεται στις εξατομικευμένες ανάγκες των πελατών, η επιτυχία δεν θα είναι η αναμενόμενη.
Το κλειδί εδώ είναι η διαρκείς πελατοκεντρική προσαρμογή της στρατηγικής σας όσο αφορά το μάρκετινγκ περιεχομένου κι αν αυτό γίνει σωστά, τότε η επιτυχία θα έρθει σίγουρα.