+30 2811 11 7281
Ψηφιακό μάρκετινγκ περιεχομένου και πώς να δημιουργήσετε το σωστό μάρκετινγκ περιεχομένου είναι αυτό που κάνω για να ζήσω εδώ και αρκετό καιρό. Όπως όλοι, έτσι κι εγώ αρχικά πίστευα ότι το καλό περιεχόμενο αρκεί για να πετύχει τον σκοπό του, που δεν είναι άλλος από την πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
Αν και δεν αρνούμαστε ότι το πολύτιμο και σχετικό περιεχόμενο τραβάει την προσοχή ενός στοχευμένου κοινού χτίζοντας μια βαθύτερη σχέση με τους δυνητικούς αγοραστές, από μόνο του δεν αρκεί για να ωθήσει την ηλεκτρονική σας επιχείρηση προς τα εμπρός.
Δυστυχώς, η ανάρτηση περιεχομένου δεν δημιουργεί αυτόματα επισκεψιμότητα. Αλλά ακόμη και αν αυτό συμβαίνει, αυτό δεν σημαίνει ότι το περιεχόμενο πουλάει. Η δημιουργία περιεχομένου απαιτεί ένα στρατηγικό σχέδιο και τις περισσότερες φορές πίσω από αυτό κρύβεται μια ολόκληρη ομάδα ειδικών.
Δώστε μου πέντε λεπτά και θα προσπαθήσω να μοιραστώ μαζί σας αυτά που έμαθα τα τελευταία πέντε χρόνια δουλεύοντας σε διάφορες οργανισμοί μάρκετινγκ περιεχομένου.
Σημασία του μάρκετινγκ περιεχομένου
Το μάρκετινγκ περιεχομένου σε αντίθεση με την πληρωμένη διαφήμιση παρέχει ενημερωτικό περιεχόμενο που είναι σχετικό, ενδιαφέρον και χρήσιμο για το κοινό-στόχο σας.
Με αυτόν τον τρόπο κερδίζετε από την αρχή, αφού το κοινό αναζητά μια λύση και όχι το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Με το σωστό περιεχόμενο, θα εκτιμήσουν πρώτα τη βοήθεια που τους δίνετε και τελικά θα αποφασίσουν αν θα αγοράσουν ή όχι.
Αλλά αυτή η δυναμική προσφέρει πολύ περισσότερα από ένα χρηματικό κέρδος.
Όταν γίνεται καλά, το περιεχόμενο είναι αυτό που δημιουργεί ένα καλό εμπορικό σήμα
Α μάρκα που το κοινό σας συνδέει αυτόματα με τη γνώση. Ακόμη και αν δεν αγοράσουν με την πρώτη επίσκεψη, θα απευθυνθούν σε εσάς όταν χρειαστούν βοήθεια. Από μια ακόμη εταιρεία μπορείτε να γίνετε ηγέτης στη θέση σας.
Το περιεχόμενο του ιστότοπου φέρνει συνεχή και σταθερή οργανική κυκλοφορία
Η σελίδα σας είναι πολύ σημαντική, αλλά πόσο περιεχόμενο μπορεί να χωρέσει;
Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι ο απόλυτος τρόπος για να κυριαρχήσετε στις μηχανές αναζήτησης με πρώτη και καλύτερη τη Google.
Οι άνθρωποι συνήθως δεν ξεκινούν μια διαδικτυακή αναζήτηση αναζητώντας την εταιρεία σας, αλλά την ανακαλύπτουν ψάχνοντας για λύσεις, ψάχνοντας στο google ό,τι θεωρούν σχετικό με το πρόβλημά τους και φυσικά την επιχείρησή σας. Αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο μπορείτε να τους πείσετε πιο εύκολα. Δεν πέφτουν τυχαία στην αγγελία σας αλλά την αναζητούν ενεργά
Στόχοι μάρκετινγκ περιεχομένου
Υπάρχουν τέσσερις τύποι περιεχομένου:
- Γραπτός λόγος
- Ήχος
- Βίντεο
- Εικόνες
Όποιο από τα δύο και αν δοκιμάσετε, ο στόχος του μάρκετινγκ περιεχομένου δεν είναι μόνο να πουλήσει. Το περιεχόμενο σας επιτρέπει να:
- Προσφέρει πραγματική βοήθεια στο κοινό
- Παροχή συμβουλών
- Προειδοποιήστε τους για πιθανούς κινδύνους
- Εκπαιδεύστε τους στον τομέα της εξειδίκευσής σας
Σε τελική ανάλυση, το μάρκετινγκ περιεχομένου στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής του κοινού σας, ακόμη και αν δεν αγοράζει τίποτα από εσάς.
Πώς να κάνετε μάρκετινγκ περιεχομένου
Για να καταλάβετε καλύτερα τι ακριβώς απαιτεί το μάρκετινγκ περιεχομένου, θα σας περιγράψω μια μέρα στη δουλειά.
Αγκαλιάστε το εμπορικό σήμα
Πρώτα απ' όλα, πρέπει να μιλήσω με τον πελάτη και να τον ενημερώσω πλήρως να κατανοήσετε το εμπορικό σήμα.
- Τι αντιπροσωπεύει;
- Κοινό-στόχος;
- Τι θα κερδίσουν αγοράζοντας το προϊόν;
Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα και δυστυχώς, σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει καμία μάρκα. Ένα άλλο συνηθισμένο λάθος είναι να μην προσαρμογή της μάρκας στις ανάγκες του ψηφιακού μάρκετινγκ.
Η στρατηγική ψηφιακού περιεχομένου χρειάζεται λέξεις-κλειδιά
Το επόμενο βήμα είναι να βρείτε τις σωστές λέξεις-κλειδιά. Το SEO είναι το πιο σημαντικό εργαλείο για την οικοδόμηση μιας αποτελεσματικής στρατηγικής ψηφιακού περιεχομένου. Ανεξάρτητα από το τι θέλουμε να πουλήσουμε, οι άνθρωποι ψάχνουν για αυτό το προϊόν με λέξεις-κλειδιά που πιθανώς δεν γνωρίζετε.
Δημιουργία ενός χάρτη των πιο σημαντικών λέξεων-κλειδιών θα υποδείξει επίσης το είδος του περιεχομένου που θα δημιουργήσω στο τέλος.
Η ανάλυση ανταγωνιστών θέτει στόχους μάρκετινγκ περιεχομένου
Μόλις μάθουμε πού στοχεύουμε, Ανάλυση ανταγωνιστών ακολουθεί. Μια πραγματικά επίπονη διαδικασία που αφενός θα περιορίσει τη δεξαμενή λέξεων-κλειδιών που δημιούργησα και αφετέρου χρειάζεται συνεχή παρακολούθηση.
Ταυτόχρονα, η ανάγνωση των άρθρων των ανταγωνιστών βοηθάει πάρα πολύ στην πραγματική δημιουργία διαδικτυακού περιεχομένου. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι μιλάω για έμπνευση, όχι για αντιγραφή-επικόλληση περιεχομένου άλλων.
Δεν είναι απλώς ανήθικο και μπορεί να διωχθεί ποινικά. Ακόμη και αν κανένα από τα δύο δεν σας ενοχλεί, οι μηχανές αναζήτησης, με πρώτη και καλύτερη τη Google, έχουν γίνει εξαιρετικά καλές στο να αναγνωρίζουν και να τιμωρία της λογοκλοπής.
Στην καλύτερη περίπτωση, η διαφήμιση περιεχομένου δεν θα έχει το αναμενόμενο αποτέλεσμα, επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να καταταγείτε, δηλαδή να βρίσκεστε στις πρώτες σελίδες της Google και σε όσο το δυνατόν περισσότερες μηχανές αναζήτησης.
Στη χειρότερη περίπτωση, ωστόσο, μπορεί να οδηγήσει σε χειροκίνητη απαγόρευση. Σε αυτή την περίπτωση, δεν είναι μόνο η σελίδα που περιέχει το διπλότυπο περιεχόμενο που θα εξαφανιστεί από τη Google, αλλά ολόκληρος ο ιστότοπος.
Το επικό μάρκετινγκ περιεχομένου απαιτεί επική δημιουργία περιεχομένου
Αφού πάρω την πλήρη εικόνα της
- Προϊόν
- Θέση
- Κοινό-στόχος
- Λέξεις-κλειδιά
- Ανταγωνιστές
και μόνο τότε, είμαι πλήρως προετοιμασμένος να δημιουργήσω διαδικτυακό περιεχόμενο.
Υπάρχουν πραγματικά αμέτρητες τεχνικές μάρκετινγκ περιεχομένου και φυσικά μιλάω για το πώς να πουλήσετε το προϊόν.
Μπορείτε να επιλέξετε να αφηγηθείτε μια ιστορία, να αναδείξετε ένα πρόβλημα, να παρουσιάσετε μια μελέτη περίπτωσης ή να ενημερώσετε το κοινό για τις υπηρεσίες σας κ.λπ. Έχετε πολλές δυνατότητες και τρόπους να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας σας και μπορείτε να γίνετε όσο δημιουργικοί και καλλιτεχνικοί θέλετε μέσω του μάρκετινγκ περιεχομένου.
Αλλά ο απώτερος στόχος είναι να πείσουμε τον αναγνώστη να αγοράσει το προϊόν που προωθούμε. Σε αντίθεση με τους περισσότερους οδηγούς δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει μια στρατηγική που λειτουργεί πάντα, αλλά υπάρχουν τρεις βασικοί κανόνες, ή μάλλον θα έπρεπε να πω αρχές, που πρέπει πάντα να ακολουθούνται για να στείλετε σωστά το μήνυμά σας και να πείσετε όσο το δυνατόν περισσότερους για το προϊόν που προωθείτε.
- Αξιοπιστία: Μέσω του περιεχομένου θα πρέπει να αποδείξετε στο κοινό ότι ο συγγραφέας και ο οργανισμός είναι αξιόπιστοι.
- Επίκληση του συναισθήματος: Χωρίς να γινόμαστε υπερβολικοί πρέπει να γίνουμε ένα με το κοινό, να κατανοήσουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται, να δώσουμε την αίσθηση του επείγοντος για το προϊόν που θα δώσει λύση στο πρόβλημά του.
- Λογικά επιχειρήματα: Παρουσιάζοντας μια κατάσταση όπως ακριβώς είναι και τονίζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των λύσεων που προτείνουμε, αποφεύγουμε την αίσθηση της χειραγώγησης του κοινού.
Μετατροπή CTA στο μάρκετινγκ με γνώμονα το περιεχόμενο
Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι καλό όταν ο επισκέπτης του ιστότοπου το διαβάζει και είναι το πρώτο σημάδι ότι κάναμε το σωστό.
Ωστόσο, πρέπει να υπάρχει ισορροπία μεταξύ της παροχής πολύτιμων πληροφοριών στους δυνητικούς πελάτες και της πώλησης ενός προϊόντος και, κατά συνέπεια, της προώθησης της εταιρείας, η οποία αποτελεί την ίδια την ουσία του μάρκετινγκ περιεχομένου.
Οι περισσότεροι θα σας πουν ότι όσο περισσότερα λέτε τόσο το καλύτερο. Σίγουρα λειτουργεί σε πολλές περιπτώσεις, αλλά υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να χάσετε τον πελάτη. Δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι στον ψηφιακό κόσμο έχετε περίπου πέντε δευτερόλεπτα για να πείσετε τον επισκέπτη να παραμείνει στη σελίδα σας.
Επομένως, για να αγοράσει κάποιος αυτό που πουλάτε, πρέπει να δώσετε στον υποψήφιο αγοραστή κάποια Πρόσκληση για Δράση (CTA).
Anchortext
Ο πιο φυσικός τρόπος πώλησης. Οι περισσότεροι από εμάς βρίσκουμε ύποπτα τα κουμπιά, τα πανό και τα ενοχλητικά αναδυόμενα παράθυρα, ειδικά όταν δεν έχουμε καν χρόνο να διαβάσουμε το κείμενο.
Αλλά όταν το CTA βρίσκεται σε μια πρόταση, κερδίζουμε αξιοπιστία. Τοποθετημένο τη σωστή στιγμή με τη σωστή φράση-κλειδί, ο επισκέπτης είναι πιο έτοιμος από ποτέ να προχωρήσει στην αγορά, καθώς φαίνεται να είναι το επόμενο βήμα.
Εικόνες
Μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις. Κυριολεκτικά.
Μια εικόνα αφηγείται την ιστορία από μόνη της σε δευτερόλεπτα. Ταυτόχρονα μπορεί να δώσει μια ιδέα για το τι πρέπει να περιμένει ο πελάτης στην άλλη πλευρά, δηλαδή πού θα γίνει η πώληση.
Κουμπιά
Καλώς ή κακώς, οι περισσότεροι άνθρωποι τείνουν να πατάνε κουμπιά. Ανάλογα με το χρώμα, το σχήμα και το περιβάλλον τους, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να είναι από μια απλή παράγραφο ή εικόνα έως μια πιο σύνθετη φόρμα, τα κουμπιά είναι ο πιο ελκυστικός τρόπος για να στείλετε τους ανθρώπους στη σελίδα προορισμού.
Η σελίδα προσγείωσης
Ακόμα και αν τα κάνατε όλα σωστά και τα CTA που χρησιμοποιήσατε πατηθούν, η πώληση θα ολοκληρωθεί σε μια άλλη σελίδα, την περίφημη Σελίδα Προσγείωσης.
Έχω δει αμέτρητες φορές CTAs με τρελό Click Through Rate (CTR), το οποίο φτάνει ακόμα και το 70%, να μην κάνουν ούτε μία πώληση επειδή δεν υπάρχει σωστή σύνδεση μεταξύ περιεχομένου και σελίδας προορισμού.
Είναι στην πραγματικότητα SEO Content Marketing
Μέχρι στιγμής, εγώ:
- Έκανα την έρευνά μου
- Κατανόησε το εμπορικό σήμα
- Βρήκατε τις σωστές λέξεις-κλειδιά
- Γνωρίστε το κοινό-στόχο
- Μελέτησε τον ανταγωνισμό
- Βρήκα τι να γράψω
- Πώς να το γράψετε
- Το δημιούργησε
- Φτιάξατε ή βρήκατε τις σωστές εικόνες
- Έβαλα τα CTA μου εκεί που νόμιζα ότι έπρεπε να είναι
Αν νομίζετε ότι το περιεχόμενό μου είναι έτοιμο, σας περιμένει κάτι άλλο! Εδώ αρχίζει η πραγματική διασκέδαση. Και όταν λέω διασκέδαση, εννοώ SEO.
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης είναι κάτι πολύ περισσότερο από λέξεις-κλειδιά και χωρίς τις κατάλληλες τακτικές SEO το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι καταδικασμένο να αποτύχει.
Το SEO δεν είναι κάτι που εφαρμόζεται κατά τη δημιουργία περιεχομένου και στη συνέχεια αφήνεται στην τύχη του. Είναι μια συνεχής και επίπονη διαδικασία που εκτελείται ταυτόχρονα από εσάς και τους ανταγωνιστές σας και δεν είναι ένας αγώνας 100 μέτρων αλλά ένας μαραθώνιος.
- Ακόμη και όταν το περιεχόμενο που δημιούργησα ξεκίνησε με καλή επισκεψιμότητα και πωλήσεις, αυτό δεν σημαίνει ότι θα παραμείνει έτσι.
- Στην αντίθετη περίπτωση ή σε μια μέση κατάσταση δεν σημαίνει ότι απέτυχα.
Το κείμενο, οι εικόνες, ο χρόνος φόρτωσης της σελίδας, ο προϋπολογισμός της ανίχνευσης, οι backlinks, οι διασυνδέσεις, ΟΛΑ χρειάζονται συνεχές SEO. Με τα κατάλληλα εργαλεία, όπως το Google Analytics και το Google Search Console, είμαι σε θέση να παρακολουθώ την απόδοση του περιεχομένου τόσο ως προς την επισκεψιμότητα όσο και ως προς τη μετατροπή.
Βασικά, το περιεχόμενο αλλάζει συνεχώς για να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή απόδοση. Οι αλλαγές μπορεί να είναι μικρές ή μεγάλες, πάντα σε συνδυασμό με καλές πρακτικές SEO και πολλές δοκιμές Α/Β, αλλά συνήθως τα περισσότερα άρθρα είναι εντελώς διαφορετικά από την αρχική τους μορφή μετά από μερικούς μήνες.
Έτσι, αυτό είναι λίγο-πολύ τη σωστή διαδικασία μιας στρατηγικά σχεδιασμένης και αποτελεσματικής εκστρατείας μάρκετινγκ περιεχομένου. Χρειάζεται χρόνος, επιμονή και προσαρμοστικότητα, διάφορα εργαλεία και εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία σε διάφορους τομείς. Ακολουθώντας τις συμβουλές μου μπορείτε να δοκιμάσετε την τύχη σας, αλλά τουλάχιστον τώρα είστε προετοιμασμένοι για το τι θα ακολουθήσει. Αλλά μπορείτε πάντα να ζητήστε βοήθεια από Εμπειρογνώμονες μάρκετινγκ περιεχομένου.