Σχεδιασμός περιεχομένου στα Social Media: Ένας πλήρης οδηγός στρατηγικής.

Σήμερα, εάν έχεις επιχείρηση και σκοπός σου είναι να συνδεθείς με το κοινό σου άμεσα, τότε θα πρέπει να έχεις μία δυνατή παρουσία στα Social Media. Αυτό, θα κάνει γνωστό το brand σου στο ευρύ κοινό και θα προωθήσει τις πωλήσεις των προϊόντων σου.

Φυσικά, υπάρχουν πολλές πλατφόρμες στις οποίες μπορείς πλέον να συμμετέχεις κι επειδή αυτό αυξάνει κατακόρυφα τον ανταγωνισμό,απαιτείται ένας προσεκτικός σχεδιασμός και μία στοχευμένη στρατηγική. Αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής αυτής, είναι ο σχεδιασμός περιεχομένου -η συστηματική δηλαδή και στοχευμένη προσέγγιση του κοινού σου.

Κατανόηση του Σχεδιασμού Περιεχομένου στα Social Media

Αν πιστεύεις ότι το να προγραμματίζεις τις αναρτήσεις σου στο Facebook και το Instagram είναι σχεδιασμός περιεχομένου, τότε έχεις μια πολύ απλοποιημένη στρατηγική στο μυαλό σου κι αυτό δεν θα φέρει αύξηση των πωλήσεων. Για να έρθει ο πελάτης σ’ εσένα, χρειάζεσαι συνέπεια, συνάφεια και συμμετοχή. Έτσι, αν επενδύσεις χρόνο στον σχεδιασμό περιεχομένου της επιχείρησής σου, μπορείς να:

  • Διατηρήσεις μία συνέπεια: Οι συνεχείς αναρτήσεις διατηρούν την εμφάνιση του brand σου και κρατούν το κοινό σου σε εγρήγορση. Ενισχύουν τη φωνή της εταιρείας σου κι εξασφαλίζουν συνάφεια με τους γενικούς στόχους του marketing που έχεις ήδη αναπτύξει.
  • Βελτιστοποιήσεις την αποδοτικότητα: Είναι σημαντικό να εξοικονομείς πολύτιμο χρόνο και να έχεις έναν σταθερό ρυθμό αναρτήσεων, ειδικά κατά τις πιο πιεστικές περιόδους. Για παράδειγμα το καλοκαίρι αν η επιχείρησή σου αφορά την καλοκαιρινή σεζόν ή την περίοδο των Χριστουγέννων εάν έχεις εποχιακά προϊόντα. Για να το κάνεις αυτό, θα πρέπει να έχεις ήδη δημιουργήσει έναν όγκο περιεχομένου και να το προγραμματίσεις αυτόματα.
  • Ενισχύσεις την συμμετοχή: If your design follows the right strategy, your content will immediately interest the audience that follows you and increase the chances of interaction: comments, reactions, and reposts.
  • Πετύχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα: Ο καλός σχεδιασμός ισούται με τον επιχειρηματικό σου σκοπό, είτε αυτός είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου, είτε είναι η παραγωγή leads, είτε η αύξηση των πωλήσεων.

Τι πρέπει να κάνεις – Step by step

  1. Όρισε τους στόχους και το κοινό σου
    Πριν ξεκινήσεις να δημιουργείς περιεχόμενο, θα πρέπει να έχεις ορίσει τους στόχους σου. Θέλεις το κοινό να μάθει το brand σου; Θέλεις να διαφημίσεις ένα νέο προϊόν; Θέλεις να αυξήσεις τις πωλήσεις;
  2. Ταυτοποίησε το κοινό σου.
    Δημιούργησε λεπτομερή πρότυπα αγοραστών για να βρεις ποιος είναι για σένα ο ιδανικός πελάτης, ποιες είναι οι προτιμήσεις του, τα προβλήματά του και πού σπαταλάει τον online χρόνο του.
  3. Κάνε ανάλυση περιεχομένου.
    Πρωτίστως, πρέπει να αξιολογήσεις την υπάρχουσα παρουσία της επιχείρησής σου στα social media. Δες ποιες είναι οι αναρτήσεις που είχαν την καλύτερη επίδοση, βρες τα μετρήσιμα στοιχεία όπως οι περιοχές από τις οποίες σε παρακολουθούν. Τα μετρήσιμα στοιχεία, θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις ποιο είναι το κοινό σου.
  4. Σύλλεξε ιδέες και θέματα.
    Οι στόχοι σου και οι γνώσεις που έχεις για το κοινό σου, θα σε βοηθήσουν να βρεις ιδέες περιεχομένου που θα συμβαδίζουν με την φιλοσοφία του brand σου. Πρέπει επίσης, να λάβεις υπόψη σου τις εποχιακές τάσεις, τα νέα της βιομηχανίας στην οποία υπάγεσαι, τις συνήθειες των πελατών και να έχεις γνώση του τι αναζητούν οι πελάτες.
    Ένας στρατηγικός τρόπος είναι να καθιερώσεις θεματικές για το περιεχόμενό σου. Για παράδειγμα, αν έχεις φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης φτιάξε μία θεματική για συμβουλές που σχετίζονται με τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αν έχεις rent a car δώσε συμβουλές για καλή χρήση του ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου ή την νομοθεσία σε περίπτωση ατυχήματος.
  5. Δημιούργησε ένα ημερολόγιο περιεχομένου.
    Αυτό το ημερολόγιο θα είναι ο οδηγός σου για τις δραστηριότητές σου στα social media. Θα ορίσεις το πότε και το πού θα δημοσιεύεις κάθε περιεχόμενο, εξασφαλίζοντας έτσι ένα στοχευμένο χρονοδιάγραμμα.
  6. Ανέπτυξε ένα περιεχόμενο που θα ενθουσιάσει.
    Το περιεχόμενό σου θα πρέπει να καλύπτει τις διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις του κοινού σου. Επίσης, θα πρέπει να εκμεταλλεύεται κάθε δυνατότητα που σου δίνουν οι διαφορετικές πλατφόρμες, από βίντεο και γραφιστικά έως live και διαδραστικές ιστορίες.

Το να σχεδιάσεις ένα στοχευμένο και ενδιαφέρον περιεχόμενο δεν είναι μόνο αναγκαίο, είναι ένα σημαντικό εργαλείο ώστε να επιτύχεις τους στόχους σου στον ψηφιακό κόσμο. Οι δικές μας συμβουλές και τα κατάλληλα εργαλεία θα βελτιώσουν την στρατηγική σου και το περιεχόμενό σου θα ενθουσιάσει. Έτσι, θα δοθεί ώθηση σε όσους σε παρακολουθούν να αλληλεπιδράσουν με το brand σου.

Μοιραστείτε το:

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *