Πώς να γράφετε ελκυστικές λεζάντες για τα social media: 10+1 συμβουλές στρατηγικής

Ένα κομμάτι της επιτυχίας της ψηφιακής σας παρουσίας είναι σίγουρα οι ελκυστικές λεζάντες. Αν και είναι σύντομες, μπορούν να κερδίσουν την προσοχή του κοινού-στόχου, να αυξήσουν την αλληλεπίδραση και να προωθήσουν το περιεχόμενό σας. Μαζί, θα δούμε πως μπορείτε σήμερα, να γράψετε λεζάντες που θα ξεχωρίσουν και θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

  1. Γνωρίστε το κοινό σας
    Η αναγνώριση του κοινού-στόχου έχουμε ήδη πει αρκετές φορές ότι είναι πάντα το πρώτο σημαντικό βήμα. Ποιοι είναι οι πελάτες σας; Ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους και ποιες οι ανάγκες τους; Τα εργαλεία αναλύσεων που σας προσφέρουν τα social media είναι εκεί για να σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε το περιεχόμενο που θα ελκύσει το κοινό-στόχο σας.
  2. Ξεκινήστε με ένα «δόλωμα»
    Οι πιο σημαντικές λέξεις στις λεζάντες σας είναι οι πρώτες. Είναι αυτές που θα καθορίσουν το αν κάποιος θα συνεχίσει να διαβάζει ή θα προσπεράσει. Ένα «δόλωμα» μπορεί να είναι μία ερώτηση ή μια δήλωση ή ένα ενδιαφέρον tip που θα κάνει τον χρήση να δείξει ενδιαφέρον.

    «Ήξερες ότι το 80% των Ελλήνων δεν κάνει water sports αν και οι θάλασσές μας είναι οι κατάλληλες;».
  3. Χρησιμοποιήστε ιστορίες και συναισθήματα
    Το να πεις μία ιστορία και να δημιουργήσεις ένα συναίσθημα στον χρήστη, είναι σίγουρα ένα μυστικό επιτυχίας. Φτιάξε προσωποποιημένες λεζάντες που θα μείνουν αξέχαστες. Η αφήγηση μικρών ιστοριών ή εμπειριών θα κάνει το κοινό να ταυτιστεί και θα το φέρει πιο κοντά στα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

    Αν για παράδειγμα έχεις ένα AIRbnb, δοκίμασε το «Πότε πήγες πρώτη φορά διακοπές χωρίς τους γονείς σου και πού;».
  4. Κρατήστε το κείμενο σύντομο και ευθύ
    Οι λεζάντες πρέπει να είναι σύντομες για να έχετε περισσότερες πιθανότητες να διαβαστούν και να προκαλέσουν κάποια αντίδραση. Να είστε σύντομοι, ευθείς και να μην δίνετε περιττές λεπτομέρειες.
  5. Χρησιμοποιήστε ενεργητική φωνή και καλέστε το κοινό να λάβει δράση (CTA)
    Είναι πολύ βασικό να δώσετε έναυσμα στο κοινό να αλληλεπιδράσει μαζί σας. Έτσι, πρέπει να έχετε σαφή και ελκυστική δράση (Call To Action), ώστε να μπορέσει το κοινό-στόχο να έρθει σε πιο άμεση επαφή με το προϊόν/υπηρεσία σας.
    Προτιμήστε εκφράσεις όπως «κάντε κλικ εδώ για να…» ή «κάντε tag έναν φίλο σας» ή «καλέστε μας ΤΩΡΑ για δωρέαν….».
  6. Προσαρμόστε τη φωνή και το στυλ σας
    Κάθε επιχείρηση οφείλει να έχει το δικό της στυλ και ύφος. Άρα, κάθε λεζάντα θα πρέπει να αντικατοπτρίζει αυτά τα στοιχεία. Αν είστε εταιρεία που φτιάχνει ψηφιακές υπογραφές ίσως χρειάζεστε ένα πιο επίσημο ύφος, αντίθετα με ένα AIRbnb που μπορεί να έχει μια πολύ πιο φιλική προσέγγιση.
  7. Χρησιμοποιήστε εικονίδια (emojis)
    Τα emojis είναι αυτά που δίνουν μια πιο ζωντανή εικόνα και προσδίδουν συναίσθημα στις λεζάντες σας. Όμως προσοχή, η υπερβολική τους χρήση μπορεί να είναι κουραστική και να κλέψει την παράσταση από την πραγματική πρωταγωνίστρια που θα πρέπει να είναι η λεζάντα.

    «Δροσερές βουτιές 🌊 στην πισίνα μας μέσα στο καυτό 🔥καλοκαίρι».
  8. Αξιολόγηση και βελτιστοποίηση
    Η συνεχής βελτιστοποίηση θα είναι πάντα ο σύμμαχός σας για καλύτερη απόδοση. Έτσι, χρησιμοποιώντας τα analytics που προσφέρουν οι πλατφόρμες των social media, μπορείτε να βρείτε τις λεζάντες με την μεγαλύτερη απήχηση και να προσαρμόσετε ανάλογα την στρατηγική σας.
  9. Να είστε σύντομοι
    Ο χρόνος είναι πολύτιμος κι ειδικά στον ψηφιακό κόσμο οφείλουμε να είμαστε γρήγοροι. Οι λεζάντες σας πρέπει να είναι ακριβείς, επικοινωνώντας το μήνυμά σας σύντομα και ξεκάθαρα χωρίς να κουράζουν.

    Αντί λοιπόν να πείτε «είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ένα νέο προϊόν που πιστεύουμε ότι θα αγαπήσετε», γράψτε «Αγοράστε σήμερα το must-have προϊόν του αύριο».
  10. Δώσε αξία
    Κάθε λεζάντα σας θα πρέπει να δίνει αξία στην εμπειρία του χρήστη με τα social media. Είτε μέσω των πληροφοριών που θα παρέχετε δωρεάν, είτε με κάποιον διασκεδαστικό τρόπο, είτε μέσω της έμπνευσης, όποια κι αν είναι η λεζάντα σας θα πρέπει να έχει να προσφέρει κάτι. Ένας καλός τρόπος να δώσεις αξία είναι οι λεζάντες τύπου «δες πώς να κάνεις κάτι».
  11. Στρατηγική χρήση των hashtags
    Ειδικά για το Instagram η χρήση των hashtags είναι δέουσας σημασίας γιατί έτσι οι δημοσιεύσεις γίνονται πιο ορατές. Όμως κι εδώ χρειάζεται μία στρατηγική χρήση.
    Πρέπει να γνωρίζετε ποια hashtags σχετίζονται με το κοινό που σας ακολουθεί και να τα ενσωματώνετε στις λεζάντες σας. Η χρήση όμως υπερβολικών hashtags μπορεί να σας κάνει να φαίνεστε σαν «spam».
εικονίδια hashtags
How To Write Engaging Captions For Social Media: 10+1 Strategy Tips 3

Συμπερασματικά

Το να μπορείς να δημιουργήσεις ελκυστικές λεζάντες για τα social media κάποιες φορές είναι τέχνη και πάντα είναι επιστήμη. Η κατανόηση του κοινού-στόχου, η χρήση ιστοριών και συναισθήματος, η επιλογή του σωστού ύφους που αφορά το προϊόν/υπηρεσία σας, θα σας βοηθήσει να κάνετε την διαφορά. Πάντα να θυμάστε ότι η συνεχής ανάλυση και βελτιστοποίηση είναι τα κλειδιά για να γίνετε καλύτερη και να έχετε το αποτέλεσμα που επιθυμείτε.

Κι αν θέλετε να μάθετε περισσότερα, μην ξεχνάτε να τσεκάρετε το blog μας ✔️
blog #socialmedia #tips #captions #follow #marketup

Πηγές:

Μοιραστείτε το:

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *