+30 2811 11 7281
Το SEO (Search Engine Optimization), δηλαδή η βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης, είναι μία κρίσιμη στρατηγική των επιχειρήσεων για να εξασφαλίσουν την ορατότητα της ιστοσελίδας τους όταν ένας χρήστης αναζητά ένα αντίστοιχο προϊόν/υπηρεσία. Με το σωστό SEO, η ιστοσελίδα σας γίνεται πιο ελκυστική και κατανοητή από τις μηχανές αναζήτησης, όπως είναι και η Google.
Η κατάταξή σας στην Google είναι η θέση που καταλαμβάνει η ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα αναζήτησης για τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι χρήστες. Όσο καλύτερη κατάταξη έχετε, τόσο μεγαλύτερη θα είναι κι η πιθανότητα οι χρήστες να επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας και άρα να έρθουν σε επαφή με τα προϊόντα/υπηρεσίες σας.
Βέβαια, πολλές φορές αν κι έχετε μία καλή στρατηγική SEO, η ιστοσελίδα σας αντιμετωπίζει δυσκολία στην κατάταξή της. Μαζί θα δούμε, ποιοι μπορεί να είναι οι πιθανοί λόγοι που συμβαίνει αυτό και τι μπορείτε να κάνετε ώστε να διορθώσετε την στρατηγική σας κι έτσι η Google να σας φέρει σε υψηλότερη θέση.
- Υψηλός ανταγωνισμός
Ο ανταγωνισμός για τις κορυφαίες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης είναι σκληρός κι ιδιαίτερα για συγκεκριμένες βιομηχανίες, όπως π.χ. η πώληση παπουτσιών. Αυτό σημαίνει πως, ακόμα κι αν έχετε άψογη βελτιστοποίηση των SEO πρακτικών, θα πρέπει να ανταγωνιστείτε άλλες εταιρείες με εξίσου καλό ή και καλύτερο SEO. Κάποιες εταιρείες επενδύουν μεγάλους προϋπολογισμούς στο ψηφιακό marketing κι επενδύουν συνεχώς στην αναβάθμιση των ιστοσελίδων τους.
Η λύση:
Σίγουρα, έχετε ήδη διερευνήσει τις λέξεις-κλειδιά στις οποίες έχετε στοχεύσει, όμως αυτές οι λέξεις-κλειδιά μπορεί να αλλάζουν συχνά ή να χρειάζονται βελτιστοποίηση σε τακτά χρονικά διαστήματα. Έτσι, εξετάστε το ενδεχόμενο να εστιάσετε σε κάτι πιο εξειδικευμένο ή σε πιο μακροσκελείς λέξεις-κλειδιά (long-tail keywords). Αυτές οι λέξεις-κλειδιά ίσως να έχουν μικρότερο ανταγωνισμό κι έτσι να σας δώσουν μια πιο στοχευμένη κίνηση. - Περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας
Έχετε υπόψη σας πως ακόμα κι αν έχετε τις τέλειες τεχνικές SEO, αν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας δεν είναι ελκυστικό για τον χρήστη δεν θα μπορέσει να τον κρατήσει. Η Google, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα του περιεχομένου κι αν η ιστοσελίδα σας δεν προσφέρει αξία στον χρήστη, τότε δεν θα πέσει στις υψηλές θέσεις.
Η λύση:
Το περιεχόμενό σας θα πρέπει να απαντά στις απορίες των χρηστών, να προσφέρει λύσεις στα προβλήματά τους και να τους παρέχει κάτι που θα έχει μοναδική αξία γι’ αυτούς. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να έχετε ήδη αναλύσει τι είναι αυτό που αναζητά και θέλει το κοινό-στόχο σας. - Κακή εμπειρία χρήστη (UX)
Η Google λαμβάνει υπόψη της το πόσο καλή ή κακή εμπειρία έχει ο χρήστης που επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας. Αν φορτώνει αργά, αν έχει δύσκολη πλοήγηση ή δεν είναι φιλική προς τις κινητές συσκευές, τότε η κατάταξή σας θα είναι σίγουρα χαμηλότερη.
Η λύση:
Βεβαιωθείτε ότι, η ιστοσελίδα σας φορτώνει γρήγορα ώστε να μην υπάρχει αυτή η άβολη αναμονή για τον χρήστη. Κάντε την πλοήγηση απλή και βελτιώστε την εικόνα της στις κινητές συσκευές. Έτσι, ο χρήστης θα μείνει ικανοποιημένος από την επίσκεψή του κι αν τον αφορούν τα προϊόντα/υπηρεσίες σας, πιθανόν θα επιστρέψει σε αυτήν. - Έλλειψη backlinks
Τα Backlinks είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας για την κατάταξή σας. Αν άλλες αξιόπιστες ιστοσελίδες έχουν συνδέσμους που οδηγούν στην δική σας σελίδα, τότε αυτά τα backlinks η Google τα μεταφράζει ως ψήφους εμπιστοσύνης προς την ιστοσελίδα σας.
Η λύση:
Είναι σημαντικό να έχετε μία ανεπτυγμένη στρατηγική που θα αφορά τα ποιοτικά backlinks. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε μέσω guest blogging, συνεργασιών με άλλες ιστοσελίδες και φυσικά δημοσιεύσεων στις οποίες οι χρήστες θα θέλουν να συνδεθούν. - Ελλιπής ή κακή χρήση meta tags
Γιατί είναι σημαντικά τα Meta tags; Γιατί αυτοί οι τίτλοι/περιγραφές, βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Αν λοιπόν τα meta tags δεν είναι βελτιστοποιημένα ή είναι ελλιπή, τότε θα επηρεάσουν αρνητικά την κατάταξή σας.
Η λύση:
Κάθε σελίδα θα πρέπει να έχει μοναδικούς και σχετικούς τίτλους, καθώς και περιγραφές. Χρησιμοποιήστε στρατηγικές λέξεις-κλειδιά, όμως δεν πρέπει να κάνετε υπερβολή χρήση (keyword stuffing). - Τεχνικά προβλήματα
Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να ιστοσελίδα σας να αντιμετωπίζει τεχνικά ζητήματα όπως για παράδειγμα σπασμένους συνδέσμους, κακές ανακατευθύνσεις και φυσικά το indexing. Τι σημαίνουν όλα αυτά;
Οι σπασμένοι σύνδεσμοι είναι σύνδεσμοι που δεν οδηγούν τον χρήστη πουθενά, καθιστώντας κακή την εμπειρία του χρήστη.
Η ανακατεύθυνση μεταφέρει τον χρήστη από ένα παλιό url σε ένα νέο. Και χρειάζεται προσοχή και για να μην είναι λανθασμένη η χρήση και για να μην είναι υπερβολική. Τέλος, το indexing είναι ίσως το πιο σημαντικό, αφού είναι το σκανάρισμα που κάνουν οι μηχανές αναζήτησης για να κατατάξουν το περιεχόμενό σας. Αν δεν έχετε σαφές περιεχόμενο, δεν θα μπορούν να σας κατατάξουν σε καμία κατηγορία.
Η λύση:
Χρησιμοποιείστε εργαλεία όπως το Google Search Console για να εντοπίσετε και να διορθώσετε οποιοδήποτε τεχνικό ζήτημα. Πρέπει να κάνετε τακτικούς ελέγχους στο SEO σας και να επιδιορθώνεται οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να προκύψει ανά διαστήματα. - Αναξιόπιστο ή υπερβολικά βελτιστοποιημένο περιεχόμενο
Η Google έχει πλέον ανεπτυγμένους αλγορίθμους για να μπορεί να ανιχνεύει αναξιόπιστο ή υπερβολικά βελτιστοποιημένο περιεχόμενο, δηλαδή υπερβολική χρήση λέξεων-κλειδιά ή παραπλανητικά meta tags. Αυτό το περιεχόμενο μπορεί να οδηγήσει σε κάποια ποινή κι η ποινή έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερη κατάταξη.
Η λύση:
Το περιεχόμενό σας πρέπει να είναι χρήσιμο και ποιοτικό. Δεν πρέπει να στοχεύετε στην επισκεψιμότητα μέσω της παραπλάνησης γιατί αυτές οι πρακτικές είναι «Black hat SEO» για την Google. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι η ιστοσελίδα σας δεν συμμορφώνεται με τις οδηγίες ποιότητας κι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα χαμηλή κατάταξη κατά την αναζήτηση των χρηστών.
Συμπερασματικά
Το SEO δεν είναι κάτι που κάνουμε μία φορά για την ιστοσελίδα σας. Είναι μία πρακτική που απαιτεί συνεχώς προσαρμογή και βελτιστοποίηση. Όμως, από μόνο του δεν αρκεί ώστε οι μηχανές αναζήτησης να σας κατατάξουν στα υψηλότερα αποτελέσματα. Εδώ, χρειάζεστε πολλές στρατηγικές πρακτικές, που αν τις ακολουθήσετε σίγουρα θα δείτε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Μην ξεχνάτε ότι ο ψηφιακός κόσμος γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικός και πρέπει να έχετε τις λύσεις στα χέρια σας.