
Τα 5 διαδικτυακά λάθη των Ελληνικών επιχειρήσεων (και πώς τα διορθώσετε),
Τα τελευταία χρόνια, αναμφίβολα η ελληνική αγορά έχει κάνει τεράστια βήματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ωστόσο, πολλές επιχειρήσεις εξακολουθούν να κάνουν τα ίδια λάθη, όσον αφορά το digital marketing. Από sites που θυμίζουν στατικές βιτρίνες μαγαζιών, μέχρι εντελώς λάθος επενδύσεις στα social mediaχωρίς καμία στρατηγική. Συχνά λοιπόν, η ψηφιακή παρουσία δεν αποδίδει όπως θα έπρεπε. Στον οδηγό Τα 5 διαδικτυακά λάθη των Ελληνικών επιχειρήσεων (και πώς τα διορθώσετε), αποκαλύπτουμε ποια είναι αυτά τα συνηθισμένα λάθη και πώς μπορούμε να τα διορθώσουμε για να έχουμε ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Λάθος #1: Φέρεστε στην ιστοσελίδα σας σαν να είναι στατική βιτρίνα
Το πιο συνηθισμένο ίσως λάθος των ελληνικών επιχειρήσεων είναι ότι, αντιμετωπίζουν τις ιστοσελίδες τους, σαν να είναι απλά μία ψηφιακή βιτρίνα. Έτσι, έχουν ένα όμορφο website, που βασίζεται κυρίως στο αισθητικό κομμάτι κι όχι στη λειτουργικότητα. Αυτό σημαίνει ότι, δεν δίνουν έμφαση στο SEO, στην ταχύτητα φόρτωσης, στη mobile εμπειρία ή στα καθαρά call-to-action.

Το αποτέλεσμα; Οι χρήστες επισκέπτονται ναι μεν τη σελίδα, βλέπουν κάποιες πληροφορίες, όμως τελικά δεν αλληλεπιδρούν καθόλου. Ένα site, δεν πρέπει να είναι απλά μία ακόμα διαδικτυακή παρουσία -πρέπει να είναι ένα δυναμικό εργαλείο πώλησης. Για να διορθώσουμε αυτό το συχνό λάθος, πρέπει να βελτιστοποιήσουμε το περιεχόμενο με λέξεις-κλειδιά, να έχουμε καθαρή πλοήγηση και να κατευθύνουμε τον επισκέπτη εκεί που θέλει να πάει: σε μία φόρμα επικοινωνίας ή σ’ ένα καλάθι αγοράς, σε μια συνδρομή ή σ’ ένα newsletter.
Η εμπειρία χρήση -γνωστή ως UX- είναι το κλειδί, γιατί καθορίζει εάν ο επισκέπτης θα μείνει ή θα φύγει. Άλλωστε η Google, μέσα από τα CWV (Core Web Vitals), δίνει όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα στην χρηστικότητα και την ταχύτητα φόρτωσης. Αν η σελίδας είναι απλώς μία ψηφιακή αφίσα, τότε κάθε μέρα χάνετε δυνητικούς πελάτες.
Λάθος #2: Αγνοείτε τα δεδομένα και τις αναλύσεις
Το δεύτερο μεγαλύτερο λάθος, είναι η αδιαφορία προς τα δεδομένα. Πολλές ελληνικές επιχειρήσεις, επενδύουν χρήματα σε digital ενέργειες, χωρίς να μετρούν τίποτα απολύτως. Δεν χρησιμοποιούν τα Google Analytics, δεν βλέπουν από πού έρχεται η επισκεψιμότητα, ποια σελίδα έχει τα περισσότερα exits ή ποιο κανάλι φέρνει τις πωλήσεις. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα, να παίρνονται αποφάσεις που απλά βασίζονται στο ένστικτο. Το «έτσι νομίζω ότι δουλεύει», δεν είναι στρατηγική.
Για να διορθώσουμε αυτό το λάθος, πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά εργαλεία: Google Analytics, Google Search Console κι ένα εργαλείο heatmapping, όπως είναι το Hotjar. Έτσι, μπορούμε να δούμε ποιο περιεχόμενο ενδιαφέρει πραγματικά τους χρήστες και τι χρειάζεται να βελτιώσουμε.

Πρέπει, να θέτουμε ξεκάθαρα KPIs: Ποσοστά μετατροπών, μέση διάρκεια παραμονής, ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού. Μόνο μαθαίνοντας να αναγνωρίζουμε τους αριθμούς μας, μπορούμε να πάρουμε στρατηγικές αποφάσεις. Ο οδηγός Τα 5 διαδικτυακά λάθη των Ελληνικών επιχειρήσεων (και πώς τα διορθώσετε),, είναι στην ουσία ένα εργαλείο για να πάψετε να δουλεύετε στο σκοτάδι και να βασίζετε τις ενέργειές σας σε δεδομένα που δεν οδηγούν στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Λάθος #3: Υποτιμάτε το local SEO
Ένα επίσης σημαντικό λάθος, είναι όταν υποτιμάται local SEO. Πολλές μικρές επιχειρήσεις, όπως τα καφέ, τα φαρμακεία, τα κομμωτήρια ή τα συνεργεία, δεν έχουν καν καταχωρημένο Google Business Profile. Όταν κάποιος αναζητά "κομμωτήριο στο Ηράκλειο Κρήτης" ή "μηχανικός αυτοκινήτων στο Παγκράτι", οι αντίστοιχες επιχειρήσεις δεν εμφανίζονται πουθενά. Κι όμως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Google, το 76% των χρηστών που αναζητούν τοπικές επιχειρήσεις, επισκέπτονται αυτή την επιχείρηση την ίδια ημέρα.
Αν τώρα, η δική σας επιχείρηση δεν εμφανίζεται πουθενά, τότε απλά χαρίζετε τους πελάτες σας στον ανταγωνισμό. Το local SEΟ, δεν αφορά μόνο τις λέξεις-κλειδιά. Αφορά τη συνέπεια των στοιχείων σας (NAP consistency -Name, Address, Phone). Το ίδιο τηλέφωνο κι η ίδια διεύθυνση πρέπει να υπάρχουν παντού. Από το site σας, έως και σε όλα σας τα social media.
Οι κριτικές επίσης, παίζουν καθοριστικό ρόλο: όσο περισσότερες θετικές αξιολογήσεις έχετε, τόσο πιο ψηλά σας κατατάσσει η Google. Οπότε, ένα πλήρες κι ενημερωμένο Google Business Profile με φωτογραφίες, το ωράριό σας και απαντήσεις στις κριτικές, ενισχύει τη θέση σας στους χάρτες. Η τοπική αναζήτηση είναι πλέον, ένα από τα πιο κερδοφόρα σημεία της ψηφιακής παρουσίας, ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις.
Λάθος #4: Στηρίζεστε αποκλειστικά στα social media
Πόσο λάθος είναι να στηρίζετε την επιχείρηση σας αποκλειστικά στα social media για την προβολή της; Όταν ένα προφίλ στο Instagram ή το Facebook, είναι τα μοναδικά κανάλια επικοινωνίας σας, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χτίζετε η παρουσία σας πάνω σε πλατφόρμες που δεν είναι δικές σας. Μία αλλαγή στον αλγόριθμό αρκεί για να μειωθεί το organic reach και ξαφνικά η επιχείρησή σας να χάσει την ορατότητά της. Αυτό, είναι ένα από τα σημαντικότερα σημεία του οδηγού Τα 5 διαδικτυακά λάθη των Ελληνικών επιχειρήσεων (και πώς τα διορθώσετε),ακριβώς επειδή μας δείχνει πόσο επικίνδυνο είναι να βασιζόμαστε αποκλειστικά σε τρίτους.
Η λύση έρχεται μ’ ένα website, με το χτίσιμο email list κι αξιοποιώντας τα social media ως δευτερεύοντα κανάλια υποστήριξης. Η στρατηγική “own your audience” είναι καθοριστική: ένα καλά δομημένο site συνδυαστικά με σωστά newsletter, θα σας επιτρέψουν να επικοινωνείτε απευθείας με το κοινό σας, χωρίς μεσάζοντες. Ωστόσο, ακόμα και το περιεχόμενό σας στα social media, πρέπει να είναι στρατηγικό. Έτσι, αντί να δημοσιεύετε χωρίς κάποιο πλάνο, χρησιμοποιείστε τα analytics για να δείτε ποιες δημοσιεύσεις σας δημιουργούν engagement και φτιάξτε θεματικά pillars περιεχομένου. Τα social media δεν πρέπει να είναι ο κύριος στόχος σας. Θα πρέπει να είναι, ένα ακόμα εργαλείο υπέρ της επιχείρησής σας.
Λάθος #5: Έλλειψη εταιρικής ταυτότητας
Τι είναι αυτό που κάνετε και μπορεί και να μην το καταλαβαίνετε; Είναι η έλλειψη συνέπειας στην εικόνα, το ύφος και το μήνυμα της επιχείρησή σας. Κι αυτό, είναι ένα λάθος που συχνά υποτιμάται. Γι’ αυτό και πολλές επιχειρήσεις, αλλάζουν συχνά logo, χρώματα, ύφος και περιεχόμενα, ανάλογα με τη μόδα ή τον εκάστοτε social media manager. Αυτό, δημιουργεί σύγχυση στο κοινό σας. Ο πελάτης δεν μπορεί να σας αναγνωρίσει εύκολα ή να σας συνδέσει με μια σταθερή ταυτότητα.
Αυτό, έχει ως συνέπεια όχι μόνο το αισθητικό κομμάτι, μα περισσότερο τις αξίες και το μήνυμα που θέλετε να επικοινωνήσετε. Για να διορθώσετε αυτό το λάθος, ξεκινήστε δημιουργώντας ένα brand book. Καθορίστε δηλαδή τη χρωματική σας παλέτα, τη γραμματοσειρά, το ύφος και τον τρόπο που θέλετε να παρουσιάζονται τα προϊόντα ή/και οι υπηρεσίες σας. Εφαρμόστε αυτή τη στρατηγική παντού: στην ιστοσελίδα σας, στα social media, στο email marketing, ακόμα και στις offline επικοινωνίες σας.
Οι πελάτες, εμπιστεύονται τις επιχειρήσεις που δείχνουν σταθερές και προβλέψιμες συμπεριφορές. Σύμφωνα με έρευνες, οι εταιρίες που διατηρούν μία συνεπή εταιρική ταυτότητα, αυξάνουν τα έσοδά τους έως και 33%.
Συμπερασματικά
Η ψηφιακή παρουσία της επιχείρησή σας είναι πλέον το πιο βασικό σημείο επαφής σας με τον πελάτη. Ο οδηγός Τα 5 διαδικτυακά λάθη των Ελληνικών επιχειρήσεων (και πώς τα διορθώσετε), είναι η υπενθύμισή ότι, τα συχνότερα λάθη δεν είναι τα τεχνικά. Είναι τα στρατηγικά. Ένα καλά σχεδιασμένο website χωρίς στρατηγική, είναι απλά μία αφίσα σ’ ένα παιδικό δωμάτιο. Ένα προφίλ στα social media χωρίς συνέπεια, είναι απλά θόρυβος.

Για να κερδίσετε στο digital περιβάλλον, χρειάζεστε έναν σαφή στόχο, δεδομένα, συνέπεια και φυσικά ουσιαστική επικοινωνία με το κοινό σας. Η τεχνολογία είναι πλέον προσβάσιμη σε όλους -η διαφορά βρίσκεται στο πώς θα την χρησιμοποιήσετε. Αν ξεκινήσετε σήμερα, διορθώνοντας αυτά τα πέντε (5) λάθη, θα δείτε ουσιαστική διαφορά στην διαδικτυακή σας παρουσία.
Θα έχετε εν τέλει όχι απλά ακόμα μια επαγγελματική υποχρέωση, θα έχετε ένα εργαλείο ανάπτυξης.


