Στρατηγικές Black Friday marketing για μικρές επιχειρήσεις

Στρατηγικές Black Friday marketing για μικρές επιχειρήσεις

Είναι το Black Friday μία από τις πιο δυναμικές περιόδους για τις πωλήσεις; Φυσικά. Αφορά μόνο τα μεγάλα brands; Όχι πια, μιας κι οι μικρές κι οι τοπικές επιχειρήσεις έχουν μπει για καλά στο παιχνίδι. Παρότι υπάρχει η αντίληψη ότι στο Black Friday επωφελούνται περισσότερο οι μεγάλες επιχειρήσεις, η πραγματικότητα δείχνει πως, οι σωστές στρατηγικές κινήσεις φέρνουν αξιοσημείωτα αποτελέσματα, ακόμα και σε επιχειρήσεις με περιορισμένους πόρους.

Με τις σωστές Black Friday marketing strategies for small businesses, μία μικρή επιχείρηση μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις της, να προσελκύσει νέους πελάτες και φυσικά να ενισχύσει τη φήμη της στην τοπική αγορά.

Και κάθε επιτυχία μιας επιχείρησης, ξεκινάει από μια στρατηγική προετοιμασία, μια συνεπή εκτέλεση κι ανάλυση των δεδομένων, μετά το πέρας της καμπάνιας της Black Friday. Αν δεν θέλετε να βρεθείτε με χαμένα έσοδα και μια χαμένη ευκαιρία για μακροχρόνια ανάπτυξη, τότε πρέπει να οργανωθείτε σωστά και να μην κάνετε βιαστικές κινήσεις.

Στον οδηγό, Στρατηγικές Black Friday marketing για μικρές επιχειρήσεις θα εξετάσουμε βήμα-βήμα, τι πρέπει να αποφύγετε και πώς να εξασφαλίσετε ότι, οι προσφορές σας θα σας φέρουν πραγματικά αποτελέσματα.

Προετοιμασία για την Black Friday

Η σωστή προετοιμασία, είναι το κλειδί για την επιτυχία της καμπάνια σας.
Χωρίς ένα ξεκάθαρο πλάνο, ακόμα και μία τέλεια προσφορά μπορεί να χαθεί. Παρακάτω, θα δείτε τις βασικές ενέργειες που πρέπει να κάνετε, πριν την περίοδο του Black Friday:

Black Friday marketing strategies for small businesses. The image shows the frase "black Friday"
  • Αναλύστε τα αποθέματά σας και τα best-sellers σας:Καταγράψτε ποια προϊόντα ή υπηρεσίες είναι πιο δημοφιλή και ποια μπορείτε να προωθήσετε μέσα από ειδικές προσφορές. Έτσι, δεν θα βρεθείτε με αδιάθετα αποθέματα προϊόντων και δεν θα καταλήξετε με ελλείψεις.
  • Καθορίστε τους στόχους της καμπάνιας:Δεν υπάρχει κάτι πιο σημαντικό από το να γνωρίζετε τον στόχο σας. Είναι η αύξηση των πωλήσεων; Η συλλογή leads; Η ενίσχυση του engagement ή το να προωθήσετε νέα προϊόντα; Κάθε στόχος, μπορεί να απαιτεί διαφορετική προσέγγιση και διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας.
  • Δημιουργήστε μία landing page:Μία σελίδα που θα αφορά στο Black Friday ή μία landing page με όλες τις προσφορές, είναι σίγουρα κάτι απαραίτητο ώστε να επικεντρώσετε την προσοχή του πελάτη και να διευκολύνετε τις αγορές του. Οπωσδήποτε αυτή η σελίδα θα πρέπει να είναι mobile-friendly, να φορτώνει γρήγορα και να έχει εύκολη πλοήγηση.
  • Ασφαλές checkout κι ασφαλείς πληρωμές:Η διαδικασία αγοράς θα πρέπει να είναι απλή, ασφαλής και χωρίς τεχνικά προβλήματα. Κάτι που συνήθως οι μικρές επιχειρήσεις παραβλέπουν, είναι η ταχύτητα φόρτωσης κι η εύκολη ολοκλήρωση της διαδικασίας της παραγγελίας. Ειδικά, σε περιόδους αυξημένης επισκεψιμότητας.
  • Στρατηγικός προγραμματισμός αποστολής ενημερώσεων:Αν χρησιμοποιείτε email ή social media campaigns, ο προγραμματισμός των αναρτήσεων και των newsletters έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί η πληροφορία πρέπει να φτάσει στους πελάτες, την κατάλληλη στιγμή.

Η σωστή προετοιμασία, εξασφαλίζει ότι, μία επιχείρηση είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε μία αυξημένη κίνηση και να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την ευκαιρία του υπερκαταναλωτισμού της Black Friday.

Καμπάνιες και κανάλια επικοινωνίας

Το να επιλέξετε τα σωστά κανάλια, είναι μια πολύ σημαντική κίνηση για να έχετε μία επιτυχημένη καμπάνια. Οι μικρές επιχειρήσεις, μπορεί να χρησιμοποιούν έναν συνδυασμό online και offline εργαλείων για να φτάσουν στο κοινό τους:

  • Social Media: Facebook, Instagram και TikTok, είναι βασικά εργαλεία για την προώθηση των προσφορών. Κάντε posts, stories, reels και διαφημίσεις. Στοχεύστε βάσει των δημογραφικών σας δεδομένων και της γεωγραφικής σας θέσης.
  • E-mail marketing:Εδώ, το segmentation κι η προσωποποίηση είναι απαραίτητα στοιχεία. Στείλτε email σε πελάτες που ήδη έχουν δείξει ενδιαφέρον για παρόμοια προϊόντα ή υπηρεσίες κι αυξήστε έτσι σημαντικά τις πιθανότητες αγοράς.
Black Friday marketing strategies for small businesses. The image shows the graphic of an e-mail marketing
  • Google Ads & Local Ads: Advertise to target the local audience and boost traffic to both your website and your physical store.
  • Συνδυάστε online & offline στρατηγική:Το Click & collect κι η τοπική παράδοση (delivery), συνδέει τις online ενέργειες με την offline παρουσία, προσφέροντας έτσι, άμεση πρόσβαση στα προϊόντα, αυξάνοντας το conversion rate.

Η στρατηγικής σας θα πρέπει να συνδυάζει τα κανάλια που ταιριάζουν περισσότερο με το budget της επιχείρησής σας. Το σωστό timing κι η στοχευμένη επικοινωνία, θα κάνουν τη διαφορά.

Προσφορές που βοηθάνε στην μετατροπή

Ποια είναι η καρδιά κάθε Black Friday; Μα φυσικά, οι προσφορές. Κάντε τις ελκυστικές, αξιόπιστες και προκαλέστε την αίσθηση της κατεπείγουσας ανάγκης στον πελάτη. Τι είναι όμως αυτό που όντως λειτουργεί;

Black Friday marketing strategies for small businesses. The image shows a graphic of "do's" and "don'ts"
  • Περιορισμένες προσφορές:Προσφορές για περιορισμένο χρονικό διάστημα ή περιορισμένο αριθμό προϊόντων.
  • Bundle offersΠακέτα προϊόντων με μειωμένη τιμή.
  • Δωρεάν μεταφορικά ή δώρα για αγορές από ένα ποσό και άνω.

Τι να μην κάνετε:

  • Ψεύτικες εκπτώσεις ή υπερβολικές υποσχέσεις που το προϊόν δεν μπορεί να τηρήσει.
  • Clickbait σε subject lines ή social posts.
  • Ασυνεπής τιμολόγηση ή αλλαγές την τελευταία στιγμή που μπερδεύουν τους πελάτες.

Για παράδειγμα:Ένα μικρό e-shop με είδη σπιτιού, μπορεί να φτιάξει πακέτα «Αγόρασε 2 και πάρε 1 ακόμα δώρο», ενώ μία τοπική καφετέρια, μπορεί να προσφέρει αποκλειστικά combos Black Friday για περιορισμένο αριθμό. Η ψυχολογία του scarcity και του urgency είναι αυτή που μπορεί ν’ αυξήσει σημαντικά το conversion rate σας.

Συχνά λάθη που πρέπει να αποφύγετε πάση θυσία

Οι μικρές επιχειρήσεις συχνά πέφτουν σε παγίδες που μειώνουν την αποτελεσματικότητα που θα είχαν οι καμπάνιες τους:

  1. Αγοράζουν έτοιμες λίστες email χωρίς την συναίνεση των χρηστών
  2. Δεν υπολογίζουν σωστά τον χρόνο και τα αποθέματά τους κι έτσι υπάρχουν καθυστερήσεις στις παραγγελίες
  3. Παραβλέπουν το mobile-friendly design των ιστοσελίδων ή την ταχύτητα φόρτωσης του site
  4. Δεν έχουν ξεκάθαρα call-to-action
  5. Δεν παρακολουθούν τις αποδόσεις από τις καμπάνιες, σε πραγματικό χρόνο

Αν αποφύγετε αυτά τα λάθη, οι μικρές σας επιχειρήσεις μπορούν να προστατεύσουν τη φήμη τους και ν’ αυξήσουν την αποτελεσματικότητα των Black Friday marketing strategies.

Η επόμενη μέρα

Να θυμάστε ότι, μια καμπάνια δεν τελειώνει επειδή πέρασε η μέρα. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων αυτής της καμπάνιας, θα πρέπει να είναι μέσα στο πλάνο σας και να μην την παραλείψετε:

  • Εξετάστε τις μετρήσεις στις πωλήσεις, στο traffic της ιστοσελίδας, τα open rates και φυσικά τα conversion rates.
  • Αξιολογήστε τις προσφορές που απέδωσαν περισσότερο και τα προϊόντα που δεν είχαν ζήτηση
  • Συλλέξτε leads για μελλοντικές καμπάνιες
  • Βελτιώστε την στρατηγική σας για το επόμενο Black Friday

Αν αξιοποιήσετε τα δεδομένα που σας παρέχονται, τότε θα εξασφαλίσετε μία συνεχή βελτίωση και μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων σε βάθος χρόνου.

Συμπερασματικά

Κάθε μικρή και τοπική επιχείρηση μπορεί να δει μεγάλη διαφορά εάν εφαρμόσει σωστά τις Black Friday marketing strategies. Η προετοιμασία, η σωστή επιλογή καναλιών, η δημιουργία ελκυστικών προσφορά, η αποφυγή κοινών λαθών και φυσικά η αξιοποίηση των δεδομένων μετά την καμπάνια, είναι αυτά τα στοιχεία που διασφαλίζουν την επιτυχία.

Γιατί η επιτυχία, δεν πρέπει να είναι εφήμερη. Πρέπει να έρθει, να μείνει, να εξελιχθεί.

Γι’ αυτό, στο φετινό Black Friday, φτιάξτε μία στρατηγική που θα σας φέρει πωλήσεις. Ξεκινήστε σήμερα την προετοιμασία και βεβαιωθείτε ότι, οι προσφορές σας θα φτάσουν στους πελάτες με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Μοιραστείτε το: