
Google Ads for small businesses
Σήμερα, δύο είναι οι πραγματικότητες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπες οι μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να επενδύσουν σε Google Ads: Είτε θα πετύχουν όντως ουσιαστικά αποτελέσματα και θα έχουν πραγματική απόδοση (ROI- Return on Investment), είτε θα σπαταλήσουν ναι μεν πόρους, οι καμπάνιες τους θα τους δώσουν «κλικ», αλλά δεν θα φέρουν πραγματικά αποτελέσματα.
Το 2025, δεν αρκεί να «είσαι στην Google», πρέπει να είσαι με τον σωστό τρόπο.
Αν οι Google διαφημίσεις σας δεν φέρνουν μετατροπές -τηλέφωνα, αιτήσεις, πωλήσεις- αυτό σίγουρα δεν σημαίνει ότι δεν λειτουργεί το μέσω της διαφήμισης. Αντίθετα, σημαίνει ότι, κάτι δεν λειτουργεί στο στήσιμο της καμπάνιας, την στόχευση ή/και την στρατηγική.
Τα καλά νέα είναι ότι, με τις βασικές αρχές και με τακτική παρακολούθηση, ακόμα και μία μικρή επιχείρηση μπορεί να έχει μετρήσιμα αποτελέσματα. Γι' αυτό στην MarketUp έχουμε ένα μότο: «Δεν χρειάζεται τεράστιο budget, χρειάζονται έξυπνες κινήσεις».
Τι είναι το ROI και γιατί είναι τόσο σημαντικό;
Το ROI είναι η μέτρηση της απόδοσης μίας επένδυσης: Πόσα χρήματα σας αποφέρει η επένδυση αυτή, σε σχέση με το πόσο σας κοστίζει. Έτσι, στο πλαίσιο μίας καμπάνιας Google Ads, το ROI υπολογίζει με ακρίβεια εάν αυτά τα χρήματα που επενδύετε, σας φέρνουν πίσω έσοδα -έσοδα από πωλήσεις, έσοδα από νέους πελάτες. Αν για παράδειγμα έχετε επενδύσει 500€ σε έναν μήνα κι αυτή η επένδυση σας έφερε πίσω 2000€, τότε το ROI έχει θετικό πρόσιμο.
Είναι σημαντικό να μετράτε την απόδοση μίας καμπάνιας, γιατί έτσι γνωρίζετε αν αξιοποιείτε ή όχι σωστά, αυτό το πολύτιμο εργαλείο.

Από τα κλικ στις μετατροπές: Τι είναι αυτό που κάνει τη διαφορά
Εδώ, θα δούμε ακριβώς τι είναι αυτό που λειτουργεί το 2025, χρησιμοποιώντας τις Google Ads.
Το πιο συχνό φαινόμενο που συναντάται στις μικρές επιχειρήσεις, είναι ότι, επενδύουν στις διαφημίσεις της Google, χωρίς να έχουν έναν πραγματικό στόχο. Επιλέγονται λέξεις-κλειδιά που μπορεί να φαίνονται γενικά «σωστές» -όπως για παράδειγμα «προϊόντα περιποίησης», «λογιστικά γραφεία», «παιδικά ρούχα»- χωρίς όμως να εξετάζεται η πρόθεση πίσω από αυτές τις αναζητήσεις.
Όμως, το κλειδί των Google Ads είναι η πρόθεση. Αν ο χρήστης λοιπόν ψάχνει απλά πληροφορίες, δεν θα αγοράσει. Αν όμως ψάχνει κάτι στοχευμένο όπως «λογιστής για έναρξη ατομικής επιχείρησης Πειραιάς», είναι πολύ πιθανό να μετατραπεί σε πελάτη.
Κι έπειτα, έρχεται το μεγάλο ερώτημα: Πού καταλήγει αυτός ο χρήστης;
Οι μικρές επιχειρήσεις, στέλνουν τους επισκέπτες στην αρχική τους σελίδα, με τη λογική ότι εκεί είναι η γενική τους παρουσία. Στην πραγματικότητα όμως, μία γενική σελίδα όπως η αρχική, μπορεί να μπερδέψει τον επισκέπτη, ακριβώς επειδή δεν του απαντά στο ερώτημα που είχε κάνει κι έτσι αυτό το «κλικ» τον οδηγεί σε αδιέξοδο. Τα Google Ads χρειάζονται στοχευμένες σελίδες -τα γνωστά μας landing pages- που θα αντιστοιχούν με μαθηματική ακρίβεια στο μήνυμα τις διαφήμισης.
Αν η διαφήμισή σου αναφέρεται σε «παιδικά ολόσωμα μαγιό για κορίτσια», το landing page σου θα πρέπει να στέλνει τον χρήστη ακριβώς εκεί κι όχι σε μία γενική σελίδα «μαγιό για παιδιά».
Ας δούμε πώς αυτό λειτουργεί στην πράξη
Μία μικρή επιχείρηση -συγκεκριμένα ένα e-shop χειροποίητων κοσμημάτων- μπορεί να επενδύει για πολύ καιρό σε καμπάνιες Google Ads χωρίς όμως αυτές να αποδίδουν και έχοντας μάλιστα ένα σταθερό budget ανά μήνα. Πολλά κλικ, καθόλου πωλήσεις.
Ποια προβλήματα εντοπίζουμε συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, μετά από έναν απλό έλεγχο;
- Πολύ γενικές λέξεις-κλειδιά («κολιέ», «βραχιόλι»)
- Οι διαφημίσεις στέλνουν τους χρήστες στην αρχική σελίδα του e-shop
- Δεν παρακολουθούνται οι μετατροπές (Conversion Tracking).
Αφού λοιπόν γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές, όπως οι πιο στοχευμένες λέξεις-κλειδιά («χειροποίητα κολιέ με πέτρα»), οι διαφημίσεις στέλνουν τον χρήστη σε στοχευμένες landing pages κι αφού γίνει σωστό setup μετατροπών, οι διαφημίσεις ξεκινούν να αποφέρουν πωλήσεις.
CRO και Google Ads: Όταν η ιστοσελίδα παίρνει τις αποφάσεις
Το ακριβές μήνυμα των Google Ads για τις μικρές επιχειρήσεις και τι λειτουργεί για το 2025.
Το CRO (Conversion Rate Optimization) είναι κάτι που χρειαζόμαστε. Τα Google Ads δεν είναι ένα αυτόνομο σύστημα κι αν δεν υποστηρίζεται από ένα καλοσχεδιασμένο site, τα κλικ δεν θα φέρουν αποτέλεσμα.
Βλέπουμε πολλές μικρές επιχειρήσεις να επενδύουν στην διαφήμιση, χωρίς όμως να επενδύουν στο περιβάλλον που θα υποδεχτεί τον επισκέπτη. Αν για παράδειγμα έχετε αργή ταχύτητα φόρτωσης ή η φόρμα επικοινωνίας δεν λειτουργεί καλά σε κινητά ή η εικόνα του site δεν αποπνέει αξιοπιστία, τότε οι επισκέπτες θα φύγουν, χωρίς δεύτερη σκέψη. Εκεί έξω, υπάρχουν πολλές καλές ιστοσελίδες κι ο χρήστης δεν θα δώσει δεύτερη ευκαιρία σε κάτι κακό, γνωρίζοντας ότι παρακάτω θα βρει αυτό που θέλει.
Το ζήτημα του budget: «Δεν έχω πολλά χρήματα για να επενδύσω»
Το πιο συχνό επιχείρημα των μικρών επιχειρήσεων είναι ότι, δεν υπάρχει μεγάλο budget για διαφήμιση. Κι η αλήθεια είναι ότι, δεν χρειάζεται. Αν έχετε ένα καλά στημένο Google Ads Account μ' ένα σχετικά μικρό ημερήσιο budget, αυτό μπορεί να σας αποφέρει μετατροπές -αρκεί όλη η δουλειά που θα κάνετε, να έχει καλή στρατηγική.
Κακά τα ψέματα, όσο πιο περιορισμένο είναι το budget, τόσο πιο σημαντική είναι η σωστή στόχευση κι η συνεχής αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της διαφήμισης. Έχουμε 2025. Δεν γίνεται να «σκορπάμε» τα «κλικς» χωρίς να μετατρέπονται σε πελάτες αυτοί που τα κάνουν.

Πραγματικά αποτελέσματα: Όταν οι σωστές κινήσεις φαίνονται στους αριθμούς
Ο συνδυασμός της στρατηγικής των Google Ads με το σωστό SEO και την ουσιαστική βελτιστοποίηση μίας ιστοσελίδας, φέρνουν αποτελέσματα που οι επιχειρήσεις θα δουν άμεσα -και θα τα δουν εκεί που πραγματικά χρειάζεται: Στην αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας και τις πωλήσεις.
Είναι πολύ σύνηθες, ειδικά οι μικρές επιχειρήσεις, να ξεκινούν με ελάχιστα ή μηδενικά έσοδα και μέσα σε λίγους μήνες μετά από συγκεκριμένες βελτιώσεις να επιτυγχάνουν:
- Πολλαπλασιασμό των οργανικών επισκέψεων από αναζητήσεις
- Σημαντική αύξηση στα έσοδα από online πωλήσεις
- Μετατροπή της ιστοσελίδας τους σε πραγματικό εργαλείο πωλήσεων κι όχι απλά μια online παρουσία.
Ειδικά σε μικρές, τοπικές επιχειρήσεις, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι πολύ εντυπωσιακά, επειδή ο ανταγωνισμός σε κάποιες αγορές δεν ακολουθεί όλες τις βέλτιστες πρακτικές. Κι όταν μια επιχείρηση το κάνει αυτό, ξεχωρίζει.
Δεν είναι μόνο το budget που μπορεί ν’ αλλάξει την πορεία μίας καμπάνιας Google Ads. Είναι το να γίνει κατανοητή η πρόθεση του χρήστη, η αποδοτική κατανομή του budget κι η ενίσχυση της εμπειρίας του επισκέπτη.
Συμπερασματικά
Οι καμπάνιες των Google Ads δεν είναι απλά ένα μέσω για να φανείτε στην Google. Είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για να μετατρέψετε τους χρήστες σε πραγματικούς πελάτες. Όμως, μην ξεχνάτε ότι αυτό δεν λειτουργεί από μόνο του.
Θα πρέπει να γίνει στόχευση των λέξεων-κλειδιών, θα πρέπει να οδηγείτε τους χρήστες σε στοχευμένες landing pages, θα πρέπει να παρακολουθείτε τις μετατροπές και φυσικά να βελτιώνετε συνεχώς τόσο την διαφήμιση αυτή καθ’ αυτήν, όσο και την ιστοσελίδα σας.
Έτσι, μία μικρή επιχείρηση δεν χρειάζεται να είναι digital expert για να πετύχει τον στόχο της. Χρειάζεται όμως να ξέρει πού να στοχεύσει, τι είναι αυτό που υπόσχεται και πώς το δείχνει στον χρήστη. Κι όταν γίνουν σωστά αυτά, τότε η μικρή επένδυση μίας Google καμπάνιας, μπορεί να αποδώσει με τον πιο εξαιρετικό τρόπο.
Αν φτάσατε μέχρι εδώ, τότε σίγουρα μάθατε για τις καμπάνιες της Google Ads και τι είναι αυτό που λειτουργεί για τις μικρές επιχειρήσεις, σήμερα, το 2025.
See εδώ, Why your business website is more than just “online presence”.
More information, εδώ και εδώ.