7 τρόποι να αυξήσετε τις άμεσες κρατήσεις στο ξενοδοχείο σας χωρίς να εξαρτάστε από τα OTAs

7 τρόποι να αυξήσετε τις άμεσες κρατήσεις στο ξενοδοχείο σας

Για τα περισσότερα ξενοδοχεία οι κρατήσεις μέσω OTAs (Online Travel Agencies –όπως Booking.com, Expedia κ.λπ.) αποτελούν βασικό κομμάτι των εσόδων τους. Το κόστος όμως αυτής της εξάρτησης είναι υψηλό μιας κι οι προμήθειες των OTAs κυμαίνονται από 15% και μπορεί να φτάσουν έως και το 25%.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, χάνεται ένα σημαντικό μέρος των εσόδων τους.

Ο παρακάτω οδηγός, είναι για εσάς που αναρωτιέστε εάν μπορείτε να αυξήσετε τις άμεσες κρατήσεις σας, μέσα από την δική σας ιστοσελίδα και τα δικά σας κανάλια στα social. Το 2025, όλο και περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις στρέφουν τον έλεγχο του πελατολογίου τους, προς τους ίδιους.

Ακολουθούν 7 τρόποι με τους οποίους μπορείτε να μειώσετε την εξάρτησή σας από τα OTAs και να αυξήσετε τις απευθείας κρατήσεις σας, χωρίς να θυσιάσετε την πληρότητα των εγκαταστάσεών σας.

1. Επενδύστε σ' ένα πραγματικά αποτελεσματικό website

Όπως θα πρέπει ήδη να γνωρίζετε, η ιστοσελίδα σας δεν είναι απλά μία ψηφιακή βιτρίνα.Είναι ο χώρος στον οποίο ο πελάτης θα πάρει την απόφαση αν θα επιλέξει εσάς κι αυτό που προσφέρετε ή θα προσπεράσει και θα πάει παρακάτω, όπου σίγουρα θα βρει κάτι αντίστοιχο. Οπότε, η ιστοσελίδα σας δεν πρέπει να είναι κάτι συμπληρωματικό σε σχέση με τις πλατφόρμες κρατήσεων. Αντίθετα, θα πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένη, φιλική προς τον χρήστη και γρήγορη. Και φυσικά, να κάνει εντύπωση. Έτσι, ο επισκέπτης δεν θα έχει λόγο να πάει παρακάτω.

Η εμπειρία του χρήστη θα πρέπει να είναι ευχάριστη κι απλή- ιδιαίτερα στα κινητά, από τα οποία πραγματοποιείται πλέον η πλειοψηφία των κρατήσεων. Οι φωτογραφίες σας θα πρέπει να είναι ρεαλιστικές και σίγουρα δεν θα πρέπει να υπόσχονται κάτι που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Το σύστημα κράτησης θα πρέπει να είναι ανεμπόδιστο κι οι πληροφορίες για τα δωμάτια, οι παροχές που διαθέτετε, η πολιτική ακύρωσης και φυσικά η διαθεσιμότητα θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα και άμεσα προσβάσιμα.

7 ways to get more direct hotel bookings without relying on OTAs. the image shows the message "effective communication".

2. Ενεργοποιήστε το Google Hotel Ads

Google Hotel Ads is now a sophisticated and efficient tool and appears worthy alongside OTAs using their own channels. Instead of the user only seeing results from online travel agencies, they can also see your own website and often at a better price.

Παρότι θα πρέπει να γνωρίζετε πώς να κάνετε σωστή τεχνική σύνδεση μέσω channel manager ή booking engine, το αποτέλεσμα αξίζει την προσπάθεια. Έτσι, όταν ο επισκέπτης κάνει κράτηση μέσω Google Hotel Ads, θα πάει στην ιστοσελίδα σας και θα ολοκληρώσει εκεί την κράτηση. Τι σημαίνει αυτό; Ότι εσείς είστε αυτός που ελέγχει την εμπειρία του χρήστη, δεν πληρώνετε υπερβολικές προμήθειες κι η σχέση σας με τον πελάτη είναι άμεση.

3. Δώστε κίνητρα για άμεσες κρατήσεις

Οι επιλογές που έχει σήμερα ο ταξιδιώτης, είναι πολλές. Πάρα πολλές. Κι αν δεν του δώσετε έναν καλό κι ουσιαστικό λόγο να κάνει κράτηση από εσάς, θα πάει στην ασφάλεια των OTAs. Το μυστικό εδώ είναι, να προσφέρετε στον χρήστη κάτι που θα αξίζει πραγματικά.

Δεν αρκεί να πείτε στον χρήστη «Book direct for the best rate»· θα πρέπει να του το αποδείξετε κιόλας. Γι’ αυτό, θα πρέπει να προτείνετε κάτι χειροπιαστό που θα έχει νόημα: καλύτερη τιμή, επιπλέον υπηρεσίες, μεγαλύτερη ευελιξία, μοναδικά προνόμια που δεν θα βρει στα ΟΤΑs. Έτσι, συνδυάζοντας όλα αυτά με την εύκολη εμπειρία κράτησης, ο πελάτης δεν θα νιώσει ρίσκο και θα σας επιλέξει πιο εύκολα.

4. Χρησιμοποιήστε ξεκάθαρα και απλά μηνύματα marketing

Ο τρόπος που θα επιλέξετε να επικοινωνήσετε τις υπηρεσίες σας στον πελάτη, είναι ό,τι πιο κρίσιμο θα κληθείτε να κάνετε. Ό,τι κι αν επιλέξετε να πείτε στην ιστοσελίδα σας, στα social media, στα newsletter και τις καμπάνιες σας θα πρέπει να είναι απλό και κατανοητό και να εστιάζει στην εμπειρία του χρήστη.

Η υπερβολική χρήση τεχνικής γλώσσας και τα γενικά μηνύματα, σίγουρα δεν βοηθάνε. Γράψτε, όπως θα μιλούσατε στον πελάτη αν τον είχατε μπροστά σας. Πείτε του ότι, θα τον υποδεχτείτε προσωπικά, ότι θα ξεκινήσει τις διακοπές του με ένα κρασί, ότι θα νιώσει ασφάλεια. Αυτά τα μικρά πράγματα, διαμορφώνουν μια καλή εντύπωση και δίνουν κίνητρο σε κάποιον να κάνει απευθείας κράτηση, παραμερίζοντας τα OTAs.

Τι μπορεί να προσελκύσει τους πελάτες;

  • Να έχετε καλύτερη τιμή από τα OTAs
  • Να κάνετε δωρεάν upgrade δωματίου, να έχετε early check-in ή late check-out
  • Να προσφέρετε ένα κρασί ή ένα welcome gift σε απευθείας κρατήσεις
  • Να έχετε πιο ευέλικτη πολιτική ακύρωσης

Φυσικά, τα οφέλη αυτά θα πρέπει να μπορείτε να τα επικοινωνήσετε στους wanna be πελάτες σας, άμεσα και ξεκάθαρα.

5. Χτίστε λίστα επαφών και ξεκινήστε email marketing

Don’t end the relationship with your guest at check-out. Instead, start a new experience for them and a new opportunity for you to build a community of people who already know and trust your property. Email marketing is a direct, cost-effective and personalized way to win back customers or even turn them into your advertisers.

Έχετε υπόψη σας ότι, μία καλά στημένη καμπάνια email marketing, μπορεί να φέρει κρατήσεις με σχεδόν μηδενικό κόστος. Κι εδώ, το κλειδί είναι, η προσωποποίηση: δεν πρέπει να στέλνετε το ίδιο γενικό μήνυμα σε όλους. Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα που έχετε, όπως το πότε σας επισκέφτηκαν, ποιο δωμάτιο επέλεξαν, αν ήταν ζευγάρι, φίλοι ή οικογένεια. Έτσι, δημιουργείτε στοχευμένες προσφορές. Κάποιος που έχει ήδη μείνει σε εσάς, αυξάνει τις πιθανότητες να κάνει ξανά κράτηση, αν νιώσει ότι θυμάστε τις ανάγκες του.
Use the data you have, such as when they visited you, which room they chose, whether they were a couple, friends or family. This way you can create targeted offers. Someone who has stayed with you before will be more likely to book again if they feel you remember their needs.

7 τρόποι να αυξήσετε τις άμεσες κρατήσεις στο ξενοδοχείο σας χωρίς να εξαρτάστε από τα OTAs

Τι θα μπορούσατε να προωθήσετε μέσω του email marketing:

  • Περιορισμένες ή στοχευμένες προσφορές
  • Προσφορές για πελάτες που θέλουν να έρθουν ξανά την ίδια περίοδο ή στο ίδιο δωμάτιο
  • Πληροφορίες για local events που θα μπορούσαν να προσελκύσουν τους επισκέπτες

6. Ενισχύστε την παρουσία σας με SEO

SEO is not a technical question; SEO is a strategy. If someone is looking for a hotel with a pool in Paros and you have exactly that, then that user should find you. If your website doesn’t appear in the first positions of Google, the user will most likely go to OTAs, even if they end up staying with you.

Επενδύστε στο SEO κι αυξήστε την οργανική επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας κι έτσι, θα μειώσετε την ανάγκη για ακριβές καμπάνιες. Θα πρέπει να στοχεύσετε σε λέξεις-κλειδιά που να έχουν σχέση με την τοποθεσία, το είδους του καταλύματος, τις εμπειρίες που προσφέρετε. Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να είναι συνεχώς όχι μόνο ενημερωμένο, μα και χρήσιμο.

Και να θυμάστε: μια γρήγορη ιστοσελίδα, με δομή και ουσία, είναι μια ιστοσελίδα που επιβραβεύουν οι μηχανές αναζήτησης.

7. Ενισχύστε την εμπειρία μετά την κράτηση

Θα πρέπει πάντα να θυμάστε ότι, η εμπειρία του πελάτη δεν ξεκινά στην άφιξή του στο κατάλυμά σας. Ξεκινά από την κράτηση. Έτσι, όταν κάποιος κάνει κράτηση απευθείας από εσάς, θα πρέπει να αισθανθεί από την πρώτη κιόλας στιγμή ότι έκανε τη σωστή επιλογή. Ένα επιβεβαιωτικό email, φιλικό και κατατοπιστικό, είναι κάτι που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Ενημερώστε τον χρήστη για το check-in, για τις μεταφορές, για σημεία που μπορεί να τον ενδιαφέρουν.

Μπορείτε επίσης, να έχετε και μια προσωπική επαφή μέσω email ή μηνύματος, ρωτώντας τον πελάτη εάν χρειάζεται κάτι. Έτσι, θα δείξετε επαγγελματισμό και φροντίδα. Θα χτίσετε εμπιστοσύνη και θα δώσετε έναυσμα στον πελάτη να σας κάνει μία καλή κριτική, να προτείνει το κατάλυμά σας και γιατί όχι, να έρθει ξανά!

Ποιος θα πρέπει να είναι ο στόχος σας

Δεν σας προτείνουμε να έχετε ως στόχο το να «κόψετε» εντελώς τα OTAs, γιατί σίγουρα είναι σημαντική πηγή εσόδων, ειδικά σε περιόδους χαμηλής ζήτησης. Ο στόχος θα πρέπει να είναι, να μειώσετε την εξάρτησή σας από αυτά και να ανακτήσετε μεγαλύτερο έλεγχο των εσόδων σας από τις απευθείας κρατήσεις.

Και κυρίως, να έχετε ως στόχο στη σχέση σας με τον πελάτη- χωρίς μεσάζοντες, προμήθειες και απώλειες.

Συμπερασματικά

Σήμερα, οι ταξιδιώτες είναι πιο ενημερωμένοι, πιο ευέλικτοι και σαφώς πιο δεκτικοί σε μια απευθείας κράτηση, αρκεί να τους δώσετε έναν καλό λόγο. Δεν χρειάζεται να εξαφανιστείτε από τα OTAs, απλά πρέπει να έχετε περισσότερο έλεγχο. Όχι μόνο στα έσοδά σας, μα και στην εμπειρία του πελάτη. Μια γρήγορη ιστοσελίδα, ένα έξυπνο κίνητρο κι ένα καλό email

Διαβάστε εδώ, about Google business profile: Tips for every hotel manager.
Διαβάστε εδώ, about Hotel Campains.
Διαβάστε εδώ, about email marketing for hotels.

Μοιραστείτε το: