+30 2811 11 7281
Ποιος νοιάζεται για το SEO όταν μπορείτε να διαφημίζετε την επιχείρησή σας όπου θέλετε. Google Ads, Instagram, YouTube, Facebook, Tweeter, Tik Tok κ.λπ.
Δεν υπάρχει λόγος να μέρα νύχτα για μήνες, να ερευνάτε λέξεις-κλειδιά, να βελτιώνετε τον ιστότοπό σας, να μελετάτε τους ανταγωνιστές σας, να βρείτε πού είναι το κενό και μετά από όλα αυτά και πολλά άλλα, να δοκιμάσετε την τύχη σας και να προωθήσετε την επιχείρησή σας οργανικά, π.χ. με την κατάταξη για τις λέξεις-κλειδιά που θέλετε στις πρώτες σελίδες του Google.
Δεν θα σας ενοχλήσω με το αν αξίζει να κάνετε SEO το 2024. Η απάντηση είναι ότι ο SEO είναι πιο χρήσιμο από ποτέ.
Τι είναι το SEO στο ψηφιακό μάρκετινγκ;
Πριν λίγες ημέρες, είχαμε μία μεγάλη συνάντηση για μία επερχόμενη συνεργασία με μία φαρμακευτική εταιρεία, ώστε να αναλάβουμε τα Google ads. Το πρόβλημά τους ήταν ότι, ξόδευαν εκατοντάδες ευρώ κάθε μήνα στην διαφήμιση και ούτε τα μισά από τα έξοδά τους δεν γύριζαν πίσω ως πελατεία.
Για την ακρίβεια, χωρίς τις πωλήσεις στα φυσικά τους καταστήματα και χωρίς τους ιατρικούς επισκέπτες η εταιρεία θα είχε χρεοκοπήσει. Για να δώσουμε την προσφορά μας, πραγματοποιήσαμε πρώτα έναν έλεγχο SEO της ιστοσελίδας τους, όπως κάνουμε κάθε φορά, ώστε να γνωρίζουμε ακριβώς με τι έχουμε να κάνουμε.
Είτε το πιστεύετε είτε όχι, η ιστοσελίδα τους δεν είχε κανένα ίχνος SEO, ούτε καν τα βασικά, τα οποία δεν είναι τίποτα περισσότερο από μερικές λέξεις-κλειδιά που τοποθετούνται σε κάθε σελίδα, έτσι ώστε οι μηχανές αναζήτησης να αναγνωρίζουν τι αντιπροσωπεύει αυτή η σελίδα και να την εμφανίζουν στον χρήστη όταν αναζητά αυτές τις λέξεις-κλειδιά.
Κάποιοι ίσως αναρωτιέστε γιατί ασχοληθήκαμε με το SEO. Άλλωστε, ήθελαν να μας προσλάβουν για τα Google ads.
Και όμως, έπρεπε να απορρίψουμε τη δουλειά επειδή πολύ απλά κανένα είδος ψηφιακού μάρκετινγκ δεν μπορεί να γίνει εάν δεν υπάρχει σωστό SEO. Αυτό σημαίνει ότι δεν πήραμε τη δουλειά γενικά; Φυσικά και την πήραμε, με περισσότερα μάλιστα χρήματα, απλά όχι για να κάνουμε Google ads, αλλά για να διορθώσουμε το SEO.
Πώς μπορεί το SEO να βοηθήσει την επιχείρησή σου;
Μπορεί το μέγεθος να μην μετράει, όμως αν με ρωτάτε, οι μικρές επιχειρήσεις έχουν περισσότερα πλεονεκτήματα σε σχέση με το κόστος που μπορούν ν' αντέξουν και την μοναδική ευκαιρία να χτυπήσουν άμεσα τους μεγάλους ανταγωνιστές.
Βελτιώνοντας την κατάταξη των μηχανών αναζήτησης της ιστοσελίδας σας, το SEO μπορεί να προσελκύσει περισσότερους πιθανούς πελάτες, να βελτιώσει την εμπειρία χρήστη και να προσφέρει στην επιχείρησή σας σημαντική απόδοση επένδυσης.
Ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του brand
Δεν έχει καμία σημασία αν έχετε τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς ή αν προσφέρετε την καλύτερη ποιότητα προϊόντων και παροχών. Κανείς δεν θα το μάθει αυτό αν δεν γνωρίσει το brand σας κι εκεί υπάρχει το πρόβλημα.
- Στον πραγματικό κόσμο, οι πιθανοί πελάτες θα έκαναν μία βόλτα στην αγορά, θα έβλεπαν το κατάστημά σας και ίσως έριχναν μία ματιά από μέσα.
- Στον ψηφιακό κόσμο, αν κι έχεις την ίδια ευκαιρία να πετύχεις κάτι παρόμοιο μέσω της διαφήμισης, τα πάντα έχουν να κάνουμε με τις λέξεις-κλειδιά και τελικά με την βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης.
Είναι απλό. Κάποιος δεν γνωρίζει την επιχείρησή σου, όμως ψάχνει κάτι με το οποίο αυτή σχετίζεται. Με το σωστό SEO, μπορούμε να συνδέσουμε το brand σου με το σωστό κοινό και τα τις σωστές λέξεις-κλειδιά.
Το να εμφανίζεται η ιστοσελίδα σας ψηλά στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης είναι ο πιο δυνατός παράγοντας ώστε να πάρετε όσα περισσότερα views μπορείτε, στέλνοντας το πελάτη στο κατάστημά σας και αυξάνοντας την φήμη και τις πωλήσεις σας.
Σε κάθε περίπτωση, η αξιοπιστία οποιουδήποτε brand συνδέεται άμεσα με το πόσο ψηλά κατατάσσεται στην Google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης. Όλοι εμπιστευόμαστε τα κορυφαία αποτελέσματα και είναι πιο πιθανό να επισκεφτούμε αυτές τις κορυφαίες σελίδες από αυτές που βρίσκονται μόνο στην δεύτερη σελίδα.
Με άλλα λόγια, το SEO είναι ο καλύτερος τρόπος να μεγαλώσεις το brand σου, με την ελάχιστη ή και καθόλου διαφήμιση.
Αυξάνει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας
Όπως εξήγησα και παραπάνω, όσο πιο ψηλά εμφανίζεστε στην κατάταξη, τόσους περισσότερους επισκέπτες θα έχετε. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος κι όλοι δίνουν το 100% τους για να εμφανίζονται στα 3 πρώτα αποτελέσματα της Google.
Απλά σκεφτείτε τα εξής: Οι τρεις πρώτες θέσεις κυριαρχούν, καταλαμβάνοντας 75% όλων των κλικ ενώ 32% κατανέμονται στα υπόλοιπα μέχρι τη δεύτερη σελίδα.
Όμως, ποια είναι τα κριτήρια της Google για να είσαι στις τοπ αναζητήσεις και ποιοι εμφανίζονται στις 2 πρώτες σελίδες;
Οι λέξεις-κλειδιά είναι σίγουρα πολύ σημαντικές, όμως είναι ένας από τους 200 διαφορετικούς παράγοντες κατάταξης. Δυστυχώς, χωρίς μία καλά οργανωμένη στρατηγική SEO, έχετε ελάχιστες πιθανότητες να είστε στις 2 πρώτες σελίδες της Google.
Αύξηση των μετατροπών
Όταν αυτό γίνει σωστά, το μεγαλύτερο μέρος της επισκεψιμότητας μίας ιστοσελίδας οφείλεται στο SEO. Και η οργανική επισκεψιμότητα σου επιτρέπει να καταλάβεις ακριβώς την πλοήγηση του επισκέπτη.
Ξεκινώντας από την λέξη-κλειδί που χρησιμοποίησε για να σας βρει κι αν τελικά η σελίδα στην οποία βρέθηκε ήταν αυτό που περίμενε, και τι συμβαίνει και με τις υπόλοιπες σελίδες σου που σχετίζονται με την ίδια αναζήτηση.
Φυσικά, αυτό είναι μόνο η αρχή, είναι όμως το πρώτο πράγματα που θα λάβει υπόψη του ένας ειδικό για το SEO ώστε να αυξήσει τη μετατροπή.
- για να κάνετε μια αγορά
- εγγραφείτε στα ενημερωτικά σας δελτία
- να αγοράσετε μια συνδρομή σε μια από τις υπηρεσίες σας
- ή μοιραστείτε το περιεχόμενό σας στα κοινωνικά μέσα
Όση περισσότερη επισκεψιμότητα έχετε, τόσες περισσότερες οι πιθανότητες να μετατρέψετε την επισκεψιμότητα αυτή σε πωλήσεις. Και φυσικά, η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα δίνει χώρο για πειραματισμό, ο οποίος οδηγεί σε γρηγορότερα αποτελέσματα και καλύτερη οργάωση.
Αύξηση της απόδοσης της επένδυσης (ROI)
Αν το δούμε συνολικά, η επένδυση ξεκινά από την κατασκευή ενός δικτυακού τόπου. Το ο σχεδιασμός και η λειτουργικότητα καθορίζουν επίσης την αποτελεσματικότητά του.
Το πιο συχνό λάθος είναι ότι κάποιοι επιλέγουν να συμπεριλάβουν το SEO από την πρώτη μέρα της κατασκευής της ιστοσελίδας. Πολύ συχνά βλέπουμε καλά σχεδιασμένες ιστοσελίδες να αποτυγχάνουν, επειδή δεν έχουν επισκεψικότητα. Έτσι, ακόμα κι αν έχεις επιλέξει μία καλή εταιρεία με καλό αποτέλεσμα, η επένδυσή σου δεν σου φέρνει έσοδα.
Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι, η βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης μειώνει δραματικά το κόστους του PPC (Pay-Per-Click) στις διαφημίσεις της Google, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει αυτό το κόστος για τους ανταγωνιστές σας.
Τώρα καταλαβαίνετε γιατί αρνηθήκαμε να αναλάβουμε τα Google ads της φαρμακευτικής εταιρείας. Είμαι ιδιαίτερα αφοσιωμένοι στην υψηλή ποιότητα και στις επιτυχημένες Google ads κι είμαστε πάντα περήφανοι για τα αποτελέσματα των συνεργασιών μας.
Δεν θέλουμε οι άνθρωποι που μας εμπιστεύονται να σπαταλάνε τα χρήματά τους σε διαφημίσεις που δεν θα λειτουργήσουν. Και δεν θα λειτουργήσουν ή δεν θα δώσουν το απόλυτο αποτέλεσμα, αν δεν υπάρχει το κατάλληλο SEO στην ιστοσελίδα τους.
Γιατί το SEO είναι καλύτερο μακροπρόθεσμα;
Για να είμαστε δίκαιοι, τα αποτελέσματα του SEO δεν θα φανούν εν μία νυκτί. Ειδικά εάν η ιστοσελίδα είναι καινούργια, θα χρειαστούν τουλάχιστον 6 μήνες ώστε να δούμε τα εμφανή εποτελέσματα.
Μία διαφήμιση είναι αυτό που είναι και θα εξαφανιστείς αν αποφασίσεις να την σταματήσεις. Το SEO είναι μία μακροχρόνια ψηφιακή στρατηγική και χρειάζεται χρόνο, όμως τα αποτελέσματα που θα φέρει είναι πιο σταθερά και μένουν εκεί για περισσότερο χρόνο.
Φυσικά, ο ανταγωνισμός είναι εξαιρετικά μεγάλος, γι' αυτό θα πρέπει να έχετε υπομονή και ψυχραιμία. Από την άλλη, οι μηχανές αναζήτησης συνεχώς εξελίσσονται με την προσοχή μας να παραμένει στην Google για ευνόητους λόγους.
Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται για να ενισχύσουν την εμπειρία του χρήστη, συνεχώς βελτιώνονται και γίνονται "εξυπνότερη" και πιο αυστηροί, ενώ υπάρχουν και αναβαθμίσεις τουλάχιστον 2 φορές τον χρόνο. Έτσι, οι επαγγελματίες χρειάζονται χρόνο ώστε να εκτιμήσουν την κατάσταση και να ενισχύσουν τα εργαλεία του SEO όπως τα SEMrush και Ahrefs.
Ακόμα κι αν όλα πήγαν καλά για εσάς τον πρώτο χρόνο και εμφανίζεστε την πρώτη σελίδα με τις λέξεις-κλειδιά που είναι σημαντικές για την ιστοσελίδα σας, αυτό δεν σημαίνει ότι θα συνεχίσετε για πάντα στο ίδιο μοτίβο. Δυστυχώς, το SEO είναι εξίσου δυναμικό κι εξελισσόμενο, ακριβώς όπως οι μηχανές αναζήτησης και ο ανταγωνισμός.
Δεν είναι τυχαίο ότι αξιόπιστες εταιρείες επενδύουν πολλά χρήματα προσλαμβάνοντας κορυφαίες εταιρείες και επαγγελματίες SEO, ενώ υπάρχουν πολλοί που επιλέγουν να κάνουν SEO εντελώς εσωτερικά προσθέτοντας τους κατάλληλους ανθρώπους στο προσωπικό τους.
Αυτοί είναι οι λόγοι, που αξίζει να κάνετε SEO το 2024
Δεν είναι αρκετό να δημιουργήσεις μία ιστοσελίδα, ενώ περιττές διαφημίσεις φέρνουν φευγαλέα αποτελέσματα και κέρδη, που δεν αρκούν για να κάνουν βιώσιμη μία επιχείρηση.
Το μυστικό βρίσκεται στην οργανική επισκεψιμότητα και στην δυνατότητα αυτή η επισκεψιμότητα να γίνει μετατροπές κι αυτό ακριβώς έκανε, κάνει και θα συνεχίσει να κάνει το SEO.
Το SEO παραμένει κρίσιμο το 2024 λόγω του συνεχώς αυξανόμενου ψηφιακού τοπίου και της συνεχούς εξέλιξης των αλγορίθμων των μηχανών αναζήτησης. Καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις μπαίνουν στο διαδίκτυο, ο ανταγωνισμός για προβολή στα αποτελέσματα αναζήτησης εντείνεται, καθιστώντας το αποτελεσματικό SEO απαραίτητο για να ξεχωρίσετε.
Μην ξεχνάτε ότι, Το SEO είναι προσιτό και προσαρμόζεται πλήρως ανάλογα με τους στόχους και τον προϋπολογισμό της επιχείρησής σας. ενώ παράλληλα λειτουργεί ως εφαλτήριο και μαξιλάρι ασφαλείας για τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί στο SEM.